RSS

Kan man gå en kurs i att bli en mer normal människa?

07 Dec

Det kanske skulle vara ngt för mig. Lära mig mingla med andra föräldrar på fotbollsträningen, uppskatta julfirande och tycka att svennebananlivet var toppen. Lyssna på Lars Winnerbäck, gilla falukorv och tycka att Furuvik är superkul. Gilla att handla alla kläder på Kupolen, gilla den lantliga inredningsgrejen och älska att gå till öltältet på torget när det är ngt som händer på ”stan”. Jag går konstant omkring och känner mig som en utomjording. En oförstående sådan. Kruxet är att jag vill verkligen inte gå en sån kurs, men jag känner att det börjar bli mer och mer nödvändigt. Snart är det dags för Lucia på skolan och jag hoppas verkligen och ber till den store spelnegern att det inte är ngn tillställning föräldrarna behöver gå på. Detta får mig oxå att känna att jag är en dålig förälder naturligtvis. Ibland vill jag kidnappa E och bara dra. Jag vill inte vara med i denna svennebanangemenskap. Kan man inte få vara sig själv bara? För så jävla underlig är jag inte.

 
2 kommentarer

Publicerat av på december 7, 2008 i Uncategorized

 

2 svar till “Kan man gå en kurs i att bli en mer normal människa?

  1. Klarabordellen

    december 7, 2008 at 2:42 e m

    Skulle nog också tycka likadant om jag hade barn, jag passar inte in någonstans heller. Eremitkräfta i mitt nästa liv?

    När ska 80-tals modet försvinna? Det är löjligt att se alla ”fina flickor” klä sig så enormt äckelfult, skulle dom ha gjort det innan modet? NEJ. AH. Jag har pms och hatar hela världen. Igen.

     
  2. Jenny

    december 8, 2008 at 4:51 e m

    Du ser. Du kan inte bo kvar i Säter. Snart kommer du också att inse det. Det lutar åt Nietzches Väldiga Separation.

     

Kommentera

 
