RSS

Är alla från Dalarna töntar?

21 Dec

Ja man kan ju lätt tro det. Så fort ngn från vårt län blir känd i media så är det pga töntighet. Larz-Kristerz är det sista exemplet. Visst dom är skitgulliga och det svänger ju faktiskt, men faktum kvarstår att dom vann för att dom är töntiga. Titta på Gunde och två herrar i ett närstående band som jag inte vill nämna med namn men Mia med röven är med i samma. Det finns säkert fler exempel om jag tänker efter. Det kan ju inte finnas fler töntar per capita i Dalarna än i nåt annat län? Jag hyser nån slags hatkärlek till dansbandsmusiken. Den gick varm hemma hos mig när jag var barn. Vikingarna och Flamingokvintetten. Jag har två älsklingslåtar, Corrina Corrina och Inget stoppar oss nu. Sen finns ju den enda sanna gråtlåten; Den stora dagen med Vikingarna. Den ultimata martyr och dåligt samvetelåten. Jag får ont  i magen av den. 

 
4 kommentarer

Publicerat av på december 21, 2008 i Uncategorized

 

4 svar till “Är alla från Dalarna töntar?

  1. chathrine

    december 22, 2008 at 1:38 e m

    Nä, jag är ju ett ärkepucko i snyggt fodral. En annan blev oxå hjärntvättad av Vikingarna…Fast hon spelade faktiskt Elvis, Dire Strait o Boppers oftare *tack o lov* ..ja åsså Jesrry Williams *kräks*
    En annan låt som hon spelade hela tiden då jag var typ 3 var Mats Rådberg och Peeeeta in en pinne i braaasaaaan.

     
  2. Daniel

    december 22, 2008 at 2:08 e m

    Fick oxå magont!

     
  3. systersmisk

    december 22, 2008 at 3:57 e m

    Ja det är ju inte konstigt att man är störd. Andra skyller på Staffan Westerberg, men vi skyller på Vikingarna.

     
  4. Jenny A

    december 24, 2008 at 9:36 e m

    Mina föräldrar hade i alla fall den goda smaken att uppfostra mig till Eddie Meduza, och det blev ju alldeles förräffligt.

     

Kommentera

 
