RSS

Andrew.

26 Dec

Idag träffade jag en minst sagt märklig unge vid namn Andrew i pulkabacken. Han var ca 10 år och tämligen ful. Han pratade med allt och alla och allra helst med oss som såg ointresserade ut. Intrycket var att han har en skruv lös helt enkelt. Elakt förvisso, men ändå. Han berättade för H och mig att han hade fått två stycken Nintendo Wii i julklapp, ett att ha hos mor och ett hos far. Jag fick en impuls att säga att jag förstod varför hans föräldrar var skilda om de hade en unge som honom, att han fick tv-spel för att hans föräldrar inte ville leka med honom och att han var tvungen att få tv-spel eftersom han inte hagt några kompisar. Jag knep igen. Nån spärr har jag. Sen låtsades han att han hade gjort illa sig och låg på marken längst ner i backen. Ingen brydde sig så han reste sig igen. Han gjorde flera försök till kontakt. Inte så mkt med de andra barnen, men med de vuxna. H och jag fnissade lite åt det hela när vi gick hem men nu när jag sitter och skriver det här får jag lite ont i magen. Det kanske var synd om honom. Hans föräldrar kanske var totalt ointresserade av honom. Ja inte fan vet jag.

 
1 kommentar

Publicerat av på december 26, 2008 i Uncategorized

 

Ett svar till “Andrew.

  1. Jenny E

    december 26, 2008 at 11:18 e m

    Antagligen. Ungar blir sällan såna utan hjälp från föräldrarna…

     

Kommentera

 
