RSS

Tanter och jag.

06 Jan

Träffade en kvinna häromnyssens (finns detta ord i SAOL?) som jag inte känner. Våra barn går på samma skola. Jag upplevde henne som en tant och kärring. Trevlig förvisso men MINST 40 år. Döm om min förvåning när jag såg på facebook att hon är lika gammal som jag. Eller lika ung kanske jag ska skriva. Detta får mig att associera till Skåne-Malins förra granne som vi hånfullt kallade Tjocka tanten bakom hennes rygg. När vi fick veta att hon var jämngammal med oss hade vi kunnat få en stroke i ren chock. Är jag totalt dum i huvudet som inte fattar att jag är en kärring eller vadå? Är det jag som är sorglig och patetisk eller är det tanterna som är tanter redan vid 33?

 
5 kommentarer

Publicerat av på januari 6, 2009 i Uncategorized

 

5 svar till “Tanter och jag.

  1. Rogert

    januari 6, 2009 at 6:40 e m

    Hade en liknande upplevelse nyligen. En gammal skolkamrat från högstadiet skickade en kompisförfrågan på Facebook. Hon såg ut att vara närmare min mammma än mig i ålder. Hon som var hetaste tjejen i plugget på den tiden. Hela världen kollapsade på en sekund. Jag satt och kippade efter andan medan jag upprepade ”shit, shit, shit” halvhögt för mig själv. En mycket traumatisk upplevelse som förde med sig insikten om att jo, vi är gamla. (Även om jag fortfarande visar leg på systemet, har koll på nya plattor osv osv)

     
  2. systersmisk

    januari 6, 2009 at 6:59 e m

    Såna här upplevelser får mig att fundera på självmord och/eller fylla. Suck. Jag känner mig lurad av livet.

     
  3. chathrine

    januari 6, 2009 at 7:51 e m

    Haha, jag har ju ett kusin-barn som är lika gammal som mig, men de senaste 10 åren har hon sett ut som hennes mamma o moster..som är 50+..och då hon hade Lunar, så skrev folk konstant i hennes gb att de vägrade tro på att hon var typ 23 år…tur man är 16 år sjäv iaf och slipper såna bekymmer. Ser hellre yngre ut..

     
  4. Jenny

    januari 6, 2009 at 7:56 e m

    Ja, ja och ja, men även ja på det sista.

     
  5. systersmisk

    januari 6, 2009 at 7:57 e m

    Så sant. Men visst är det sorgligt med alla tanter som är 30. Är det konstigt att deras män inte vill ligga? Med dom iaf, haha.

     

Kommentera

 
