RSS

Joey Tempest.

08 Jan

Igår på den urbota tråkiga grammisgalan var Joey Tempest prisutdelare. Hans tal var uselt, hans frisyr var usel och jag blev så illa till mods. Det krossar mitt hjärta att se honom så här gammal, ful och patetisk. Han som var min stora kärlek när jag var 12. Visst, jag fattar att människor åldras och bla bla, men va fan? För fyra år sen eller så var jag och såg Europe på Hovet bara för sakens skull. Jag som var totalt överbeskyddad av päronen i de nedre tonåren fick ju aldrig se Europe live medans de ännu hade något att komma med. Jag skulle ha stannat hemma den här gången oxå. Dom var gamla, småfeta och trötta. Joey juckade håglöst på mickstativ och förstärkare. Jag skämdes. Inte ens Carrie lyckades locka fram en tår och då har jag gråtit på Entombed av sentimentalitet. Det säger det mesta. Vissa saker var fan bättre förr. Joey skulle ha stannat hemma igår.

 
2 kommentarer

Publicerat av på januari 8, 2009 i Uncategorized

 

2 svar till “Joey Tempest.

  1. Rogert

    januari 8, 2009 at 10:59 e m

    Ja, jävlar vad rätt du har.
    Förresten, känner vi varandra?

     
  2. Jenny E

    januari 9, 2009 at 10:00 e m

    Jag håler med, som fan.

     

Kommentera

 
