RSS

Vi är ett härligt gäng dårar!

19 Jan

Hade en härlig kväll i lördags på Risholn. Inka, Jenny och jag åt tacos, drack sprit, öl och vin samt sjöng Singstar. En massa skratt, en hel del seriöst och tre små killar på moped blev det den kvällen. Dagen efter var inte lika mysig. Vaknade med the bakfylla from hell och blev tvungen att spy. Märkligt. Jag har nyttjat alkohol i snart 20 år och sällan eller aldrig haft vett att sluta dricka i tid men kräkas dagen efter är ett sällsynt fenomen. Det har nog hänt max 4 gånger på alla år. Efter mycket om och men kom Inka och jag ut på en promenad över Mosselåkern och sen åt vi grönsakssoppa. Allt ordnar sig till slut. Slutsatsen från helgens övningar var att vi kom fram till att alla våra kompisar är knäppa (på ett positivt sätt alltså) på ett eller annat vis. Alla är vi avvikande. Vissa kan åtminstone ha en ordnad fasad men det är oxå allt. Nu ska vi inte gå in på personer här men det är faktiskt sant. Jag har inte en enda vän som uppfyller kriterierna för normal. Vad nu normal står för. Men det är ju därför jag gillar dom så mycket. Hur kul är det att vara normal? Jag skulle inte byta bort mitt liv för allt smör i småland. Vissa saker skulle jag klara mig utan men ändå. Jag byter inte.

 
6 kommentarer

Publicerat av på januari 19, 2009 i Uncategorized

 

6 svar till “Vi är ett härligt gäng dårar!

  1. chathrine

    januari 19, 2009 at 3:05 e m

    Annars är det ju VI som är normala och alla andra konstiga, torra och trista! 😉

     
  2. Jenny A

    januari 21, 2009 at 11:49 e m

    Tack!

     
  3. Jenny E

    januari 22, 2009 at 6:37 e m

    Vem fan vill vara normal???

     
  4. Mia

    januari 25, 2009 at 2:43 e m

    Du har blivit utmanad i min blogg! Läs mer här:

    http://janssonsfrestelse.blogspot.com/2009/01/jag-har-blivit-utmanad.html

     
  5. chathrine

    januari 30, 2009 at 9:29 e m

    Du har en utmaning hos mig med, säkert samma som Mia. Vet att du gjort den på Helgon för nått år sen.

     
  6. En doft av lavendel

    februari 1, 2009 at 9:52 e m

    Kikar in å snokar runt haha 😀
    Vilken fin bild du har längst upp på bloggen =)

    Kram

     

Kommentera

 
