RSS

Kevin är det nya y-namnet.

09 Feb

Jag törs sätta min högra pungkula på att Kevin kommer att bli det nya y-namnet. Alltså denna generations motsvarighet till Ronny och Jonny. Överrepresenterade i kriminal, psyk och missbruksvård. Det handlar givetvis inte om namnet utan om socioekonomiska faktorer, föräldraskap och andra saker som påverkar. Heter inte Linda Rosings unge Kevin? WT så det skriker om det. Liam ligger rätt risigt till oxå inbillar jag mig. En bok som borde läsas på detta ämne är ”Mitt namn är Ronny” av Ronny Ambjörnsson.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/artikel_2399813.svd

 
6 kommentarer

Publicerat av på februari 9, 2009 i Uncategorized

 

6 svar till “Kevin är det nya y-namnet.

  1. Jenny E

    februari 9, 2009 at 10:16 f m

    Du har helt rätt! Kevin, Liam och River…. River-ungarna har hunnit bli några år nu… Sorgligt. Men hur kan det komma sig att alla som heter Magnus har psykiska problem?

     
  2. systersmisk

    februari 9, 2009 at 2:15 e m

    Ja du Jenny. Du har alldeles rätt. Troligen är det av samma anledning som att alla som heter Dregen är snygga.

     
  3. Klarabordellen

    februari 9, 2009 at 4:11 e m

    Som Jenny skrev LIAM. Vad är det för fult namn, white trash så det skriker om det. Stackars ungar som får gå i klasser med tiotusen som har samma namn. Och som sagt River också. Hjälp.

     
  4. Mia

    februari 11, 2009 at 9:16 e m

    Haha.. De två Kevin och Liam som jag känner till tillhör defintivt riskzonen. Den ena tillhör grannarnas terroristungar och den andra är son till ett missbrukarpar 😛

     
  5. systersmisk

    februari 12, 2009 at 8:40 f m

    Mia; Det kan ju inte bara vara inbillning att det ligger till på det här sättet. Googlade lite på ämnet och visst…det är inte bara jag som tänker på det här sättet. Det finns även ett par namn till men eftersom jag inte vet vem som läser min blogg törs jag inte skriva ut dem;) Annars är tillkrånglad stavning en bra indikator på WT. Eller flickor vid namn Cassandra.

     
  6. Mia

    februari 12, 2009 at 10:28 f m

    *garvar* Cassandra heter Kevins storasyster i grannarnas terroristskara!

     

Kommentera

 
