RSS

Ibland är det svårt att säga sanningen.

09 Mar

Alla som känner mig vet att jag är en sanningssägare. Oftast iaf. Jag gör därmed människor arga, sura och uppretade. Det bjuder jag på. Jag har ljugit färdigt i mitt liv. Skulle nästan kunna påstå att få har ljugit mer än mig, både för mig själv och andra. Jag har även sanerat min omgivning på människor som tar mer än dom ger eller får mig att må dåligt på annat vis. Jag lägger ingen mer tid på människor jag inte tycker om, jag har slösat bort tillräckligt med tid i mitt liv. Men ibland är det förbannat svårt att säga sanningen. Ibland är det förbannat svårt att tänka att människor bestämmer själva i sina liv. Ibland är det förbannat svårt att stå och se på när det går åt helvete. Och hur ska man hantera detta faktum att människors agerande går ut över andra. Oskyldiga. Ibland är det svårt att vara människa.

 
6 kommentarer

Publicerat av på mars 9, 2009 i Uncategorized

 

6 svar till “Ibland är det svårt att säga sanningen.

  1. Klarabordellen

    mars 9, 2009 at 2:30 e m

    Vad händer om du säger sanningen då?

     
  2. systersmisk

    mars 9, 2009 at 3:14 e m

    Det tar nog hus i helvete. Frågan är om det är värt det. Tiden får utvisa.

     
  3. Klarabordellen

    mars 9, 2009 at 6:11 e m

    Ja, beror ju på iof hur det ligger till. Jobbigt!

     
  4. Svea

    mars 9, 2009 at 6:15 e m

    Det är inte värt det, ingen lyssnar och alla blir arga… Du vinner inget på det, ingen annan heller. Shit already happened, typ…

     
  5. Mia

    mars 9, 2009 at 9:04 e m

    Jag håller på sanningen! Är själv på god väg att göra upp med en djupt rotad konflikträdsla och kontrollbehov. Och jag kan bara säga att det känns skööönt när man väl får ur sig saker. Skit samma om folk blir sura/ledsna/arga. De förtjänar det. Deras eget dåliga agerande är oftast själva anledningen till att man måste säga ett par sanningens ord öht… (men försök att urskilja vad som är värt att lägga sig i och inte – lägg dig bara i sånt som får konsekvens för ditt eget mående!).

     
  6. Inka

    mars 10, 2009 at 4:34 e m

    Jo, jag håller med om att det oftast är bäst att sanningen kommer fram. Men inte bara för att. Det är ju bra att vara rak om man tror att det är det bästa för tillfället, för de som är inblandade. Om man vet att det bara ställer till skit att berätta sanningen, om det inte gynnar någon, så kan det väl vara bra att undvika? Sen är det ju bra om man kan vara rak utan att vara spydig. Annars uppskattas antagligen inte ärligheten och så kanske onödig skit uppstår! Sårade känslor och missförstånd.

     

Kommentera

 
