RSS

Biten i röva igen.

22 Mar

Hade en trevlig kväll igår hemma hos Sara med barnen och goda tacos. Sen kom det ett par trevliga gruvarbetare och drack kaffe. Mycket trevligt. Jag kände mig riktigt glad och tillfreds. Hade redan glömt att jag storbölade på eftermiddagen när E och jag skulle spela Den försvunna diamanten. E och jag kom hem vid åttatiden och sen såg vi på Jedins återkomst. Den är ju så bra och sorglig. Vi gick och la oss och låg och skrattade i sängen. Ungen somnade men inte jag. Låg och vred mig i nån timme utan resultat. Till slut ringde jag en kär vän som fick mig att må lite bättre. Somnade vid två. Jag är så förbannat trött på alla dessa tvära kast, skratt och gråt, glädje och förtvivlan. Jag törs snart inte vara glad. Så illa är det. Ser fram emot veckan samtidigt som jag känner skräck. Har lite trevligheter planerat men jag vet ju att det innebär en tripp ner i avgrunden igen. Jag är rädd. Och trött.

Det här med att vara ledig funkar inte alls. Varit hemma i tre dagar nu och trots att E är här så känns det överjävligt att vara hemma. Längtar nästan till jobbet. Det ska bli skönt att gå dit imorgon, mindre tid för grubblerier och mindre tid för självömkan. Oroar mig redan för påsklovet då jag har tagit föräldraledigt och kommer att vara hemma i 10 dagar. Kommer att trakassera mina vänner å det grövsta.

 
5 kommentarer

Publicerat av på mars 22, 2009 i Uncategorized

 

5 svar till “Biten i röva igen.

  1. Svea

    mars 22, 2009 at 1:32 e m

    Trakassera mig mycket mellan skärtorsdagen och onsdagen efter, sen får du trakassera ngn annan ett tag 😉 Innan dess kan vi umgås dygnet runt 😀

     
  2. chathrine

    mars 22, 2009 at 3:22 e m

    du får tracka oss med, vi bjuder på bulle som tack!

     
  3. systersmisk

    mars 22, 2009 at 3:48 e m

    Funderar på att göra som ett tvättstugeschema där ni får skriva upp er;)

     
  4. snovit

    mars 22, 2009 at 5:54 e m

    Har du sett detta: http://www.jornmark.se/places_intro.aspx?placeid=22&lang det roade mig i flera timmar för ett par veckor sedan och då har jag bara sett stormen. Finns div slott och andra ställer som Polen, ryssland osv…

     
  5. systersmisk

    mars 23, 2009 at 8:22 f m

    Jörnmark är bäst! Har tillbringat timmar på hans sida. Jag gillar bilderna från Östeuropa bäst.

     

Kommentera

 
