RSS

Jag kör den kinesiska enbarnspolitiken!

31 Mar

Läste den här artikeln idag: http://www.alltombarn.se/foraldraliv/elisabet-29-ett-barn-racker-1.23489 och blev genast upprörd över alla åsikter som skrivits nedanför artikeln. Varför i hela helvetet kan man inte respektera att man har valt att ha ETT barn? Varför ska det tyckas synd om barnet? Jag har ett barn och har valt låta det räcka. E och jag ska ju ut och se världen nu, det hade vi aldrig kunnat göra nu om vi hade varit fler. Det är inte ett dugg synd om honom för att han inte har syskon, han har vänner och andra barn som mer eller mindre är som hans syskon. Som ensamstående är jag glad att jag ”bara” har ett barn, det hade varit betydligt svårare att få ihop tillvaron om jag hade haft flera barn. Jag har syskon, det gör inte mig ett dugg lyckligare, snarare tvärtom. Jag ifrågasätter inte människor som har flera barn. Inte ens när man borde ifrågasätta varför vissa skaffar unge på unge istället för att engagera sig i de barn som de redan har. Varför ska det vara så svårt att acceptera att vi människor tycker olika om saker och ting och hur kommer det sig att alla vet bäst. Jag är förbannat trött på folk som tror sig veta hur det ska vara och känner sig provocerade av att en del väljer en annan väg här i livet.

 
3 kommentarer

Publicerat av på mars 31, 2009 i Uncategorized

 

3 svar till “Jag kör den kinesiska enbarnspolitiken!

  1. snovit

    mars 31, 2009 at 2:17 e m

    Låt oss skicka buttplugs till såna människor! Endera blir de gladare elr så kanske de håller käften åtminstone. Skickar med lite gaffatejp också! …jag räknas tydligen som ensambarn med efsom jag kunde ta hand om mig själv då nästa kom. Tror inte David lider heller. Tänk att få ha ALLA leksaker för sig själv!

     
  2. Svea

    mars 31, 2009 at 7:30 e m

    Och jag är glad att jag har två! Det innebär inte att jag tycker att du inte får tycka att det är bra att ha en… Kan inte alla få göra som de vill? Det finns både för och nackdelar med både och. Men visst är det konstigt att de som helst inte skulle haft några alls har så många?

     
  3. Liv

    april 8, 2009 at 10:13 f m

    Det är vansinne alltihoppa.
    Jag läser en kurs just nu som heter ”familjen som genusskapande institution”. Få saker drar fram så mycket självklara sanningar (det bästa för baaaarnen) utan att belägga dessa påståenden med någon som helst fakta. Alla dessa människor som vet bäst och tror att det är okej att döma andra familjeformer… åh jag blir så trött.
    Och det värsta är att det inte bara är kristdemokrater, det är en hel jävla masspsykos.

     

Kommentera

 
