RSS

Dop, Jesus och kaffe.

18 Apr

Idag var jag och mitt barn på dop. Annika döpte sin nummer 3. Jag är kvar på nummer 1 fast vi började samtidigt. Jag är egentligen mot det där med barndop men jag brukar gå ändå. Man får ju kaffe och oftast träffar man några kompisar. Vad jag skulle komma fram till är att prästen var kanonbra, avslappnat snack och han sa bra saker om Jesus och Gud. Det kristna kärleksbudskapet gick fram helt enkelt. Knut Lucas Olov skulle barnet heta och han är en av de sötaste ungar jag sett. Kanske för att han är väldigt lik sin mor. Fast det var trevligt så kändes det sådär. Det är lite upprivande med sånt där familjegrejs. Det blir så svart på vitt att jag är ensam. Att min tillvaro har rämnat och att jag gör allt vad jag kan för att hålla ihop.

 
4 kommentarer

Publicerat av på april 18, 2009 i Uncategorized

 

4 svar till “Dop, Jesus och kaffe.

  1. Mia

    april 18, 2009 at 11:01 e m

    Ja alltså det är ju en fin ceremoni att döpa sitt barn, men sen är det ju det där med Gud alla hans alter egon. N är ju inte döpt, men vi gjorde en annan ceremoni för henne istället. Läste en och annan dikt, fick presenter och åt stora mängder tårta. Det viktiga liksom 😉

     
  2. systersmisk

    april 19, 2009 at 8:29 f m

    E är oxå odöpt, vi hade inte ens ngn ceremoni. I mina ögon är dopet en självisk akt av föräldrarna som oftast ej är troende heller. En tradtition tycker dom. För mig är detta med religion en högst allvarlig fråga som man ej kan besluta om för ngn annans del

     
  3. gud den allsmäktige

    april 19, 2009 at 2:54 e m

    det är väll skönt att du kommer hem till mitt ställe och dyrkar
    och får lite vissadomms ord det är rätt trevlit ha med att göra som är så perfeckt som mig

     
    • systersmisk

      april 20, 2009 at 8:54 f m

      Gud; Tack för att du finns och stöttar en vilsen själ.

       

Kommentera

 
