RSS

Syster Smisk recenserar ESC kval 1.

12 Maj
  • Montenegro: Ralph Siegel tycks ha självdött. Det var bättre förr;) Han har ju faktiskt gjort en hel del bra låtar genom åren. Jobbig röst.
  • Tjeckien: Sexig dräkt;) Inte bra någonstans. Ungefär lika sammanhängade som en schiz som skitit i sina sprutor en längre tid.
  • Belgien: Säger bara en sak: raggarjävel!
  • Vitryssland: Låten var bra tills fanskapet klev ut på scenen. Östmiffon! Jag är allergisk mot dålig engelska. Låten är inte dock inte usel rakt igenom.
  • Sverige: Malena har klass. Vilket de ovan nämnda saknar.
  • Armenien: Inga Anus;) Jag gillar etnoschlager. Originell låt. Inte dum.
  • Andorra: Spretig och intetsägande. Onödigt dålig. Refrängen är ok men resten luktar skit.
  • Schweiz: Låten är ok men sångaren är lam. Eller oxå framstår den som bra jämfört med alla bottennapp innan.
  • Turkiet: Det svänger! Jag är svag för turkmusik.
  • Israel: Varför envisas Israel med att göra politik av allt? Inte bra. Åk hem.
  • Bulgarien: Men herregud. Vilken dynga. Får piratpopparna förra året att framstå som bra och seriösa. Bisarra frisyrer, kläderna är hemska och allt är hemskt. Jag vill spy.
  • Island: Bra låt! Bra sång! Inget att klaga på förutom att den är aningens tråkig.
  • Makedonien: Jag vill ligga med sångaren och gitarristen. Började bra men sen självdog låten.
  • Rumänien: Balkan girls låter som en bordell i Skärholmen;) Tråkigt och värdelöst.
  • Finland: Ångestframkallande musik så det räcker och blir över. Refrängen går att leva med men jag mår fan illa av resten.
  • Portugal: Gillar den! Udda låt som går rakt in i mitt hjärta. Troligen är det bara jag i hela Europa som gillar den.
  • Malta: Fantastisk röst! Tyvärr är låten rätt tråkig och intetsägande.
  • Bosnien-Herzegovina: Balkanschlager is the shit. Mycket bra och egen låt.

De låtar som jag vill se i final är Sverige, Armenien, Turkiet, Island, Portugal och Bosnien-Herzegovina.

 
8 kommentarer

Publicerat av på maj 12, 2009 i Uncategorized

 

8 svar till “Syster Smisk recenserar ESC kval 1.

  1. Mia

    maj 12, 2009 at 10:22 e m

    Håller med dig nästan fullt ut faktiskt! Fast jag måste erkänna att jag gillar Israel…politik eller inte. Fast de tycktes ligga en halvnot under hela tiden, medhörningen kan ha varit felinställd.

     
  2. snovit

    maj 12, 2009 at 10:30 e m

    åh en guldstjärna till dig som stod ut heeela programmet.

     
  3. systersmisk

    maj 13, 2009 at 8:07 f m

    Mia: Eller oxå var dom helt enkelt inte bättre?

    Snövit: Tack! Ska fästa den i pannan.

     
  4. snovit

    maj 13, 2009 at 8:21 f m

    ja det tycker jag att du ska göra. Det nya kastmärket med alldeles egen definision.

     
  5. snovit

    maj 13, 2009 at 8:21 f m

    defintion?..haha vilket svårt ord.

     
  6. Benita

    maj 13, 2009 at 5:37 e m

    Två guldstjärnor..du får en av mig åxå för att du stod ut hela programtiden 😉

    Jag håller tummarna för de norska lammköttet =)

     
  7. systersmisk

    maj 13, 2009 at 5:41 e m

    Åh tack för alla stjärnor. Nu kan jag ha en i pannan och en på hemligt ställe så jag har ngt att locka lammköttet med!
    Heja Norge!

     
  8. Pubes

    maj 13, 2009 at 5:48 e m

    sv: Tacka inte mig 😉

     

Kommentera

 
