RSS

Vad i hela helvetet! Har jag fått migrän?

12 Jun

I påskas när jag hade fest fick jag galet ont i huvudet. Det var så illa att jag var tvungen att lägga mig och jag trodde att jag skulle spy. Då jag hade ägnat mig åt massivt alkoholintag tänkte jag inte så mycket mer på det utan trodde att det berodde på vin, sprit och öl. För två veckor sen när jag sov hos Jenny vaknade jag oxå med grym huvudvärk av en helt ny sort än jag brukar ha. Jag stoppade i mig Ipren, Panodil och Treo utan större effekt. Hemma hos Inka bjöds det på någon nepalesisk tablett och då blev det något bättre. Mådde även då lite illa och låg på soffan ett bra tag. Igår var det dags igen. Jag och E hade varit hemma hos Jessica och gullat med bebisen och när vi gick hem så flimrade det till i ögonvrån. Kommer hem och får grym huvudvärk igen som inte gick över med hjälp av Ipren, hårda mackor och vila. Blev tvungen att spy och sen gå och lägga mig. Skiten satt i i morse oxå så jag fick sjukanmäla mig. Misstänker att det är migrän. Har inte haft så här förut och nu är jag riktigt knäckt. Dessutom har jag redan varit sjuk en gång den här månaden så ngn lön att tala om lär det inte bli. Skit. Nu känns det faktiskt lite bättre. Sov nästan hela förmiddagen och har fått i mig lite att äta samt frisatt lite endorfiner. Känner mig fortfarande matt och slö men måste försöka ta mig ner på stan för att handla lite mat och kanske migränmedicin vad det nu kan vara. Blä. Där har vi oxå en nackdel med att jobba där man bor. Men min tur kommer jag att möta de patienter jag skulle ha haft idag.

 
1 kommentar

Publicerat av på juni 12, 2009 i Uncategorized

 

Ett svar till “Vad i hela helvetet! Har jag fått migrän?

  1. snovit

    juni 12, 2009 at 12:33 e m

    Har du rätt styrka på brillorna ? Dricker du tillräckligt med vatten ? Sover du ordentligt ? Stressar du ? Pronaxen är ju för migrän-anfall som jag fick för brännskadan. Den är också anti-inflammatorisk. Den är ju receptfri nu. Själv blev jag dock jättedålig av den. Kändes som den höll på att fräta sönder tarmarna på småtimmarna.

     

Kommentera

 
