RSS

Är det slut på säsongen snart?

11 Aug

Det känns lite smådeppigt eller rättare sagt skitdeppigt att sommaren snart är slut. Hösten är förvisso fin men det betyder att det inte är väder att hänga på min älskade altan på kvällarna och spela musik, röka och dricka folköl. Jag har redan börjat plocka med mig filten ut. Nu är det dessutom mörkt och då kan man tända lyktorna och min nya smaklösa ljusslinga. Så jävla härligt. Men om max en månad är det slut på det roliga. Slut på folköl, slut på Born to run maraton (det är max tre pers som fattar vad det är) och slut på spekulerandet över de svåra frågorna i livet på kvällarna med mina härliga vänner. Smådeppigt är det allt. En annan sak att deppa en aning över är att det är förbannat fullt i min almanacka och det är en månads fördröjning på allt kul jag vill göra och då tänkte jag närmast på den Singstar fest det har pratats om av och till under sommaren. Fullt i almanackan är oftast en bra sak men ska man behöva planera så in i helvete?  I helgen tar jag tjuren vid hornen och åker till Fjollträsk där jag inte har satt min fot sedan januari. Det är med blandade känslor jag åker. Det ska bli skitkul att hänga med Jenny men…ja behöver jag säga så mycket mer?

Jag gillar inte att lyssna på radio av olika anledningar men idag ville jag faktiskt. Min favorit Owe Törnqvist sommarpratar, det kan nog vara en höjdare. På riktigt.

 
4 kommentarer

Publicerat av på augusti 11, 2009 i Uncategorized

 

4 svar till “Är det slut på säsongen snart?

  1. Jenny A

    augusti 11, 2009 at 9:08 f m

    Äh, sluta bruddribbla över vad du ska ha på dig så släpper ångesten pronto. 😉

     
  2. Mia

    augusti 11, 2009 at 9:23 f m

    så där känner jag också! det är ju precis nu som man äntligen har kommit in i en sommarlunk, vant sig vid tillvaron så att säga. och så ska det bli kallt och blött och mörkt igen. redan!? singstarfest låter kul dock 🙂

     
  3. snovit

    augusti 11, 2009 at 11:24 e m

    Urk. Jag tänker redan på sjalar och vantar. Hur kan man njuta av sista värmen då man förbereder sig för höst…

     
  4. systersmisk

    augusti 12, 2009 at 7:56 f m

    Jag har redan dammat av mina benvärmare, det känns ju sådär. Vill absolut inte sätta på mig jeansen och sånt igen. Kan vi pausa nu snälla?

     

Kommentera

 
