RSS

Trivselhöjande åtgärder på jobbet.

18 Aug

Jag har tänkt ett tag att ta itu med att höja trivseln på mitt lilla rum på jobbet. Det första steget var att börja snusa igen. Nu sitter jag och snaskar påssnus hela dagarna och allt känns fan bättre. Förra veckan hittade jag en skaplig cd-spelare i ett förråd och idag tog jag med mig en bunt skivor. Öppnade med Black Sabbath och nu är jag inne på Sisters of Mercy, har som målsättning att lyssna igenom min ansenliga skivsamling under hösten. Jag har även hittat en rätt fin tavla av prins Eugen med träd på som jag tittar på när jag längtar ut. Exsvärmor har försett mig med skamligt dyra handkrämer så ett par såna tuber ligger numera i hyllan framför mig. Småsaker förvisso men jag måste ju trivas här och ha lite mysigt oxå emellan varven.

Känner mig deppig över att Onkel Kånkel är död. Ett geni mindre på jorden. Han har räddat många dagar i mitt liv, det är ett som är säkert. Ska ha en hyllningskväll tänkte jag, dricka folköl och lyssna på alla hits.

 
3 kommentarer

Publicerat av på augusti 18, 2009 i Musik, Trams

 

3 svar till “Trivselhöjande åtgärder på jobbet.

  1. Jenny

    augusti 19, 2009 at 10:23 f m

    Du den här Jacobsson hänger ju ut sitt underliv i offentligheten hela tiden. Jag funderar på om det kan vara något att ha, i riktningen ”avsexualiseringen av fittan”, en icke-feministisk gerillaåtgärd med aktuell status och skadepoäng med mera? Vad tror du?

     
  2. Jenny

    augusti 19, 2009 at 10:24 f m

    Kanske till och med en omröstning?

     
  3. systersmisk

    augusti 20, 2009 at 5:20 e m

    …och en hink kottar.

     

Kommentera

 
