RSS

Timon är en psykopat.

05 Okt

Utdrag ur en frukostkonversation med min son.

E: Psykopat.

Jag: Va?

E: Jag sa psykopat.

Jag: Vet du vad det är för nånting?

E: Jag tror det.

Jag: Jaså, vad är det då?

E: Det är väl en sån där som Timon i Timon och Pumba?

Jag: Nej, han är en surikat.

E: Jaha. Vad är en psykopat då?

Jag: Det är någon som är dum mot andra människor och inte förstår eller struntar i att andra blir ledsna. Man kan säga att en psykopat är sjuk.

E: Jaha (och fortsätter att hälla upp flingor).

 
6 kommentarer

Publicerat av på oktober 5, 2009 i Mammatrams

 

6 svar till “Timon är en psykopat.

  1. Jenny

    oktober 5, 2009 at 12:03 e m

    Vad tråkigt vi skulle ha utan de där små smartskallarna.

     
  2. systersmisk

    oktober 5, 2009 at 1:16 e m

    Som fan. Dom är för underbara.

     
  3. mikebike

    oktober 5, 2009 at 4:25 e m

    Hahaha… mycket roligt. Fan jag måste börja skriva ner alla såna grejer. För de händer ju nästan varje dag med barn, men man glömmer.

     
  4. Hälsporren

    oktober 5, 2009 at 6:35 e m

    Haha, underbart!

     
  5. Mia

    oktober 7, 2009 at 7:28 f m

    Undrar vilken psykisk sjukdom Pumba lider av? 😀

     
  6. systersmisk

    oktober 7, 2009 at 8:02 f m

    Jag skulle nog vilja klassificera honom som lindrigt utvecklingsstörd.

     

Kommentera

 
