RSS

Bind, Torture, Kill.

06 Okt

Igår såg jag och Robin på filmen B.T.K. Den handlade om seriemördaren Dennis som mördade kvinnor i Wichita under en period på 30 år och bygger således på en sann historia. Mannen ifråga åkte fast för ett par år sedan. Såna här filmer är sällan otäcka eller läskiga på något sätt och knappt spännande men den här var ett undantag. Huvudrollsinnehavaren var så jäkla läskig och obehaglig och filmen innehöll några riktigt jobbiga scener där han bland annat kör en spade i magen på en tjej och vrider om. Jag höll Robin krampaktigt i handen och blundade vilket inte är riktigt likt mig. Det kändes inte roligt alls att gå hem till min mörka lägenhet efteråt och än mindre kul att lägga sig ensam och försöka sova. Försökte tänka fina tankar innan jag somnade för att tömma huvudet och slippa mardrömmar. Men där sket jag en lök. Mardrömmen kom som ett brev på posten och i den blev min kära fru mördad och nergrävd i en grop på tomten. Jag vaknade i ren skräck och skickade ett sms vid halv fem på morgonen och frågade om hon var ok. Ungefär som att hon skulle svara då….alltså blev jag ännu räddare. Jag blev så lycklig imorse när jag såg att hon loggat in på facebook. Nu känns det hela riktigt larvigt och jag skäms en aning. Inga fler läskiga filmer på ett tag. Iaf inte när jag ska sova ensam.

dennis_rader_mug_shot

 
4 kommentarer

Publicerat av på oktober 6, 2009 i Film, Seriöst

 

4 svar till “Bind, Torture, Kill.

  1. Jenny

    oktober 6, 2009 at 4:31 e m

    Gulle dig. Dröm nåt sött om mig nästa gång istället. Du vet att jag kan ninja-moves och innehar polsk försvarssprej utifall att. Kram!

     
  2. systersmisk

    oktober 6, 2009 at 4:52 e m

    Mördad av en Loket look-a-like…kan det bli värre?

     
  3. Jävla Jenny

    oktober 6, 2009 at 7:17 e m

    Hade kunnat vara Danny DeVito som The Penguin också.

     
  4. Fittanfes

    oktober 7, 2009 at 9:05 f m

    Haha, tack för kommentaren, vi tycker precis som du :))
    Ha en finfin dag!

     

Kommentera

 
