RSS

Dosettroulett och dospåspoker.

08 Okt

Eftersom jag lider av lite hypomani sprutar det fantastiska idéer ur mig som rännskita efter en rödvinsfylla. Igår morse kläcktes två uppslag till nya sällskapsspel som med fördel spelas inom sjukvården. Dosettroulett där man slår tärning om vilket fack man ska tömma i dosetten och den som står upp längst vinner. Dospåspoker är när dospåsarna används som spelmarker men man måste tömma dom vartefter man vinner. Det spännande med det här är att effekten på spelarna kommer ju att variera efter arbetsplats. På psyket torde man somna, på hjärtmottagningen kanske man dör eller kissar på sig och på hemtjänsten känns det som att vad som helst kan hända. Funderar på att ta patent och påbörja mitt affärsimperium.

 
20 kommentarer

Publicerat av på oktober 8, 2009 i AB Röda Fanan

 

20 svar till “Dosettroulett och dospåspoker.

  1. Jävla Jenny

    oktober 8, 2009 at 8:56 f m

    Det är lysande! Du har dina spel, jag har mina Format som ska rädda finkulturen. Vi kommer att bli rika som troll.

     
  2. snovit

    oktober 8, 2009 at 8:59 f m

    Ring patentverket omedelbart!

     
  3. systersmisk

    oktober 8, 2009 at 9:06 f m

    Vi kommer att köra ett pilotprojekt…vill ni vara med?

     
  4. Mia

    oktober 8, 2009 at 9:10 f m

    Haha!! Jag är med!! (Känns som om jag redan är med i den första du nämner.. Kanske har läkarna här i K-d nappat på din idé och istället för att delta själva så låter de oss patienter agera pilotprojekt?)

     
  5. Mia

    oktober 8, 2009 at 9:11 f m

    Jag är nog med i den andra varianten också, när jag tänker efter…;)

     
  6. systersmisk

    oktober 8, 2009 at 9:53 f m

    Ska vi boka in nästa helg;)

     
  7. Rut Rakel Lee

    oktober 8, 2009 at 11:19 f m

    Briljant. Trolig effekt i hemstjänsten är att drabbas av halspulsbråck (brock?) av alla blodförtunnare..?

     
  8. Jenny Bajsuggla

    oktober 8, 2009 at 11:45 f m

    Hahaha, helt underbart! klockren idé!
    sälj in den till tv!

     
  9. systersmisk

    oktober 8, 2009 at 11:54 f m

    Blodförtunnande läkemedel blir en riktig rysare, kanske borde direktsändas?
    Ska klura på om man kan göra nåt spännande med insulin;)

     
  10. liv

    oktober 8, 2009 at 1:57 e m

    Ja, alltså jag misstänker att jag skulle få i mig mycket urindrivande, hjärtmedicin och små doser SSRI kanske järntabletter, madopark… Säkert roligare på psyket!

     
  11. systersmisk

    oktober 8, 2009 at 2:11 e m

    Tveksamt. Få kramp i käken, urinstopp och sen somna känns inte så där superlajbans;)

     
  12. Roland

    oktober 9, 2009 at 12:40 f m

     
  13. Laserboy

    oktober 10, 2009 at 3:08 e m

    Jag tror mest på dospås poker. Men du borde modifiera reglerna lite. Ordna så du blir MAS i Säter och använd din makt till att växla dospåsarna slumpvis mellan patienterna, vilken kategori de än tillhör! Skulle ju bli mkt roligare om en hjärt patient fick Haldol istf Digitalis, t ex. Skulle bli mer ”Hard Core” och intressant iaf och en ev. TV publik skulle nog uppskatta det mer (i USA).

     
  14. systersmisk

    oktober 11, 2009 at 12:32 e m

    Jag tror att vi skiter i reglerna eller ännu bättre, ändrar dom hela tiden så ingen fattar nånting. Som om någon skulle fatta nåt alls efter en näve Haldol toppat med en massa Furix;)

     
  15. Laserboy

    oktober 13, 2009 at 2:03 e m

    Jupp. Som vi sa….. ”Vale tudo”…. Det kommer bli succé och du kommer bli miljardär !(i USA).

     
  16. systersmisk

    oktober 13, 2009 at 3:05 e m

    När jag blir miljardär i USA kan jag importera dig som min köpefru, du kan bli min Anna Anka och suga av mig varje morgon;)

     
  17. Laserboy

    oktober 15, 2009 at 7:58 e m

    Ja, hon är ju ett perfekt exempel på människor jag gillar och beundrar….. Du vet såna som jag ibland ”råkar” kläcka fina komplimanger till. Antar att hon tillhör den skara som går till angrepp mot min halsduk, haha… Hon verkar riktigt skarp!?

     
  18. systersmisk

    oktober 15, 2009 at 9:15 e m

    En riktig kandidat till Nobelpriset nästa år;)
    Du ställer alltså upp och är min anka? Du får ha halsduken på.

     
  19. Laserboy

    oktober 16, 2009 at 6:04 e m

    Självklart. Bara du lovar att jag får ha den på mig hela tiden!? Jag börjar förresten tro att den där Ankan inte finns! Hon är bara på låssas! En mediabluff! Precis som USA.

     
  20. systersmisk

    oktober 16, 2009 at 6:52 e m

    Du behöver aldrig ta av dig halsduken så länge du suger av mig så ofta jag vill, jag lovar. Jag läste någonstans att Ankan vad adopterad från Polen, jag tyckte att det förklarade en hel del faktiskt;)Tror inte du att ZOG har ett finger med i spelet?

     

Kommentera

 
