RSS

Kära dagbok.

11 Okt

Fredag. Hade kostat på mig en semesterdag. Lyckades ta mig ur sängen vid halv tio, packade och grejade lite. Drog sen till Hedemora för en stressfika med Lasermannen. Tryckte i mig en vaniljmunk och diskuterade om tjejer var mer blåsta än killar. Hastade sen vidare till Krylbo för att hoppa på tåget till Örebro. Läste en förbannat bra bok på tåget av John Pilger: Friheten kan vänta. Kom fram lagom förbannad över USA, Israel och Storbritannien och rätt trött. Mötte upp frugan på en tatueringsstudio där hon låg på slaktbänken och fick Kiss Me Deadly permanent på benet. Två timmar senare letade vi oss fram till hotellet och checkade in. Totalt utsvultna hängde vi sen på stan i väntan på att den indiska restauragen Karishma skulle öppna. Svullade i oss fantastiskt god indisk mat och jag klämde även i mig en Bangla. Ölen som får Kingfisher att blekna. Med tanke på att jag inte hade ätit något på åtskilliga timmar blev jag lite dragen. Vi hängde på hotellrummet, fnissade och drack upp en flaska mousserande vin i sängen. Härliga tider. Sen förflyttade vi oss till hotellbaren och fortsatte skratta där. Då frugan hade ont i benet och hotande migrän blev kvällen inte vildare än så. Kollar på nån slags kampsport som inkluderade halvnakna snygga män som sparkades och slogs. Vid tolv snarkade vi och sov. Frugan pratade i sömnen och gapskrattade och jag hade bisarra drömmar om att jag hånglade upp ett gammalt raggs småbröder och alla hans kompisar.

Lördag. Vaknar vid nio och går lös på frukostbuffén. Vid bordet brevid sitter ett gäng skator som ska på Ladies Night. Få saker retar mig så mkt som Ladies Night faktiskt. Sen drar vi runt på stan i ett par timmar innan det är dags att kliva på tåget hem. Är på plats hemma på Fanan vid tretiden. Trött som fan. Tar mig samman och lagar mat och sen sätter jag och grannen Dennis igång med att förfesta lite stillsamt. Då han inte har fått ligga på ett tag försöker jag hjälpa honom med smarta raggningsrepliker och annan coachning. Blir sen upplockad av Mia, Jenny mfl för att åka på Asta Kask i Avesta. Är då lagom mysfull. Hinner inte mer än in på stället förrän en rätt söt ungtupp vill ligga med mig. Han vägrar tro på att jag är 34 utan jag måste visa leg. Jag ligger inte med honom utan köper öl istället. Asta är skitbra, det var grymt mycket snygga killar där och jag och chixen har skitkul. Blir påhoppad av en kille som hånglar upp mig så jag är blöt i hela ansiktet, jag säger åt honom att ringa mig imorgon varpå han går direkt. Mycket effektivt sätt att avspisa ngn, måste provas igen;) Börjar fyllna till rejält, studsar omkring som den Duracellkanin jag gärna förvandlas till på fyllan och är allmänt underbart charmig. Blir hämtad av underbart snälla Robin som tvingas att stanna på vägen hem då jag ska spy. Kommer till Vattugränd vid halv två tiden och glider in till Dennis där det pågår nån slags fest med honom och två chix varav han hånglar med den ena. Äter åtskilliga mackor med gustafskorv och dricker mjölk. Då kommer Berra! Tack och lov. Innan jag går hem sitter han och jag på altanen och lyssnar på knulljud. Let’s call it even;) Somnar vid halv fyra utan att ens vara trött.

Söndag. Vaknar i sedvanlig ordning av kyrkklockorna. Ensam, vilket jag är förbannat tacksam över. Det smakar bajs i munnen. Bjuder Dennis på frukost och nu sitter jag helt utmattad i soffan och ångrar bittert att jag ska bjuda mina föräldrar på middag idag. Det blir nog linssoppa. Som straff. Har haft en underbart rolig och mysig helg, det här behövdes verkligen. Hann även reda ut lite oklarheter vad gäller det ena och det andra. Allt känns bra. Livet är fan härligt emellanåt, förvånansvärt ofta.

 

4 svar till “Kära dagbok.

  1. systersmisk

    oktober 11, 2009 at 1:47 e m

    Tillägg till fredagen; När jag skulle borsta tänderna lite småfull på kvällen upptäcker jag att jag har tagit med mig någon annans tandborste. Smart drag. Tvättar den med tvål och borstar sen glatt tänderna. Märkligt det där med att man kan ha nån annans tunga både här och där men använda tandborsten? Neeeeej.

     
  2. Anders Jacobsson

    oktober 12, 2009 at 4:42 f m

    VISST har vi väl ett vackert slott… VIIIIIISSSST! Själv hade jag ingen aning om att det bodde 2 farliga flickor där också. Någon annans tunga betyder att den andra får ta ansvar för skiten men stoppar du en okänd tandborste i trynet bär ju du ansvaret och lapar åt dig 54 sorters olika HIV-virus. Pok.

     

Kommentera

 
