RSS

Jag säger det igen: Led Zeppelin

26 Okt

Igår kväll hade jag och Greken en liten myskväll. Vi fikade, jag plattade hans hår (vilket tog en avsevärd tid och det blev inte speciellt snyggt) och lyssnade på musik. Mycket Led Zeppelin. Ett galet bra band som har hängt med mig sedan högstadiet. Gled oundvikligen in på ämnet hur mycket man skulle betala för att ha fått se dom live. Led Zeppelin är nog det enda bandet jag kan komma på som inte har gjort en rakt igenom dålig skiva. Jag kan inte ens komma på en låt som jag inte gillar. Dom är undantaget från min hypotes att ett bands första tre skivor är bra och sen går det åt helvete i varierande hastighet, exemplen är många och talande.

Jesusbarnet och jag har kommit överens om att försöka inte vara så fula i munnen den här veckan. Undrar hur det kommer att gå? När jag var i hans ålder eller ännu yngre fick jag böta från veckopengen om jag svor. Det hela ledde till att jag hade svurit slut på veckopengen redan efter ett par dagar och då var det ju fritt fram att svära hur mycket jag ville. Hade ju inga pengar kvar. Ja dom försökte ju iaf mina föräldrar. Det kan jag inte ta ifrån dom. Men resultaten blev ju sådär kan vi ju enas om. Fröken Tourette, haha.

 
2 kommentarer

Publicerat av på oktober 26, 2009 i Mammatrams, Musik, Trams, Vattugränd rules

 

2 svar till “Jag säger det igen: Led Zeppelin

  1. Jenny

    oktober 26, 2009 at 7:40 e m

    Ett tag där var det femte låten på alla skivor som regerade, läskigt var det… Danzig, At the Gates, In Flames och varierande antal trve BM och sånt man gillade då klämde in bästa låten på femte spåret. Slump eller predestinerat?

     
  2. systersmisk

    oktober 26, 2009 at 8:03 e m

    Inget är en slump.

     

Kommentera

 
