RSS

Långfil

19 Nov

Jag tänkte prisa långfilen lite. Den är i mina ögon totalt underskattad både vad gäller smak och konsistens. Just konsistensen är det folk tycks ha problem med och visst, det kan vara lite halvbökigt att trycka ner müslin i filen men just det där sega är ju det härliga med långfilen. Tyvärr tycks det inte vara någon större efterfrågan på långfil för det finns sällan i affären där jag handlar. Sen kan man undra om jag är den enda under 75 år som gillar långfil för det känns som att de flesta tycker att det är en rätt äcklig uppfinning. En annan sak som händer när man äter långfil och har en piercing i läppen är att ens bordsskick blir under all kritik. Den fastnar gärna i ringen och hänger kvar där. Alltså är långfil inget man bjuder på när man ska försöka bete sig normalt. Å andra sidan är det sällan man bjuder på vanlig filmjölk heller. Cred iaf till Milko för de nya snygga förpackningarna.

 

Igår sökte jag någon att skeda med via min facebookstatus. Jag har 209 vänner. Ingen nappade. Hur ska man tolka detta? Det var en som gillade min status. Men han gillar i princip alla mina statusar och jag har svårt att se att hans sambo skulle tycka att det var en bra idé om han kom till mig och skedade. Jag ville ju bara skeda. Inte ha samlag. Sked betyder nödvändigtvis inte samlag.

 
7 kommentarer

Publicerat av på november 19, 2009 i Mat, Sex

 

7 svar till “Långfil

  1. Hälsporren

    november 19, 2009 at 10:00 f m

    Hm. Om sambon fanns med på Facebook skulle ni kunna bilda en grupp för Vi som älskar långfil.

    Eller nå’t. Tokiga människor.

     
    • systersmisk

      november 19, 2009 at 10:01 f m

      Visste att du hade en bra karl;)

       
  2. Jenny

    november 19, 2009 at 10:21 f m

    Det är det där med att man måste bita av den för att kunna stänga munnen. Och att den kommer från ko-tuttar.

    ”Got pus?
    Milk does.”

    Säger väl allt… 😀

     
    • systersmisk

      november 19, 2009 at 10:24 f m

      Det kanske är extra mkt var i långfilen och att det själva hemligheten bakom konsistensen?

       
      • Jenny

        november 19, 2009 at 11:13 f m

        Nu blev det ännu äckligare. Vad duktig du är.

         
  3. Myaraq

    november 19, 2009 at 2:12 e m

    Jag har aldrig ätit långfil. Jag tror jag är lite rädd.

    Jag fick skeda virutellt igår. Det brukar kännas som en liten, liten, liten tröst iallafall.

    PS: Är du väktare och har blivit spottad på av en tandlös narkoman?

     
    • systersmisk

      november 19, 2009 at 3:35 e m

      Du borde prova långfil, det kanske blir din nya drog och den är inte alls lika farlig som Marabou Vinter.

      Jag är inte väktare, jag jobbar inom psykiatrin och där kan man oxå bli spottad på av både den ena och den andra.

       

Kommentera

 
