RSS

Kesoarslet och kesoörat

25 Nov

Frugan och Lasermannen ligger i fejd med varandra via min blogg. Det är ganska underhållande. Igår försökte hon mucka med honom via ett inlägg men han nappade inte. Har han tappat stinget? Var hon inte tillräckligt provocerande? Ska man bli orolig?

Yours truly har slitit med ett reflektionsprotokoll till KBT-kursen hela veckan. Det har varit tekniska haverier x flera, tristess och trötthet, men nu börjar jag bli klar. Kanske kan kosta på mig en ledig helg. Det skulle jag behöva. Jag är trött och sliten. Hockey står på kvällens schema. Bevittna ännu en förödmjukelse för Surahammar med mina söner. Härligt.

 
18 kommentarer

Publicerat av på november 25, 2009 i Mammatrams, Seriöst, Trams, Vattugränd rules

 

Etiketter: ,

18 svar till “Kesoarslet och kesoörat

  1. Jenny

    november 25, 2009 at 2:17 e m

    Jag försökte inte alls mucka, jag sa bara som det var.
    Om jag ville mucka hade jag stannat kvar på facebook, denna sandlåda för pubertal vuxenmobbing.

     
    • systersmisk

      november 25, 2009 at 2:25 e m

      Lööv you!

       
  2. Laserboy

    november 25, 2009 at 3:55 e m

    Den enda anledningen till att jag inte svarat är att hon är för lätt och obegåvad att lägga energi på. Hon ”battlar” ju ungfär lika bra som en blond Hollywood fru från Sverige. Hennes debatt metod är på mellanstadienivå, och hon kan inget annat än att försöka gå till personangrepp (som snarare blir komplimanger) för att sedan avsluta med ”klart slut” när hon känner att hon förlorat, vilket brukar vara ganska omgående! Lika kul som att skälla ut en vandrande pinne.

     
  3. Jenny

    november 25, 2009 at 4:34 e m

    Ganska imponerande av ett kesoöra att kunna konstruera fullständiga meningar med tanke på att du gjort allt för att mörda dina två kesoliknande hjärnceller de senaste 28 åren. Jag ger blindstyret en eloge i efterhand och påpekar att jag faktiskt inte är blond på riktigt. I arslet.

     
  4. systersmisk

    november 25, 2009 at 4:44 e m

    Kära kesoarsle och kesoöra. Ni är underbara och jag vill ha er i mitt liv tills jag dör. Och i arslet. Puss och kram.

     
  5. Laserboy

    november 25, 2009 at 10:20 e m

    Hej ditt lilla kryp! Jag är mäkta imponerad av din stora kunskap om mig! Nästan lite smickrande! Att jag är så jävla bright trots att jag misshandlat min hjärna m.m under så många år, är ju precis som du försöker få fram, heeelt fantastiskt!

    Tänk dig hur jag hade varit utan alla dessa år av träning! Troligtvis hade du nog aldrig fått förmånen att bli den insekt du är för mig, då jag antagligen uppfunnit ngt ofattbart och revolutionerande i klass med internet, och knappast tillåtit mig att gå i clinch med en insekt fr Säter! Med största sannolikhet hade jag blivit den yngsta ever att få Nobel pris i ngn kategori.

    Vilken tur att jag misshandlat sönder min hjärna så pass att jag ”bara” är den smartaste jag känner. Jag är ju av naturen lite blyg, tillbakadragen och ödmjuk, så det hade inte passat mig att vara rik och berömd. Intressant att du är blond i arslet förresten! Måste ta tid att raka det där planet liknande släpet du sitter på? Hur mkt längre blir du när du sitter jämfört med när du står entligen?

     
  6. Laserboy

    november 25, 2009 at 10:21 e m

    Förlåt för stavfelet Prusseluskan!

     
  7. Jenny

    november 26, 2009 at 10:47 f m

    Jaha, jag svängde mig inte ens med dubbla negationer och ändå lyckades budskapet om hårfärgen på mitt skitskägg gå dig helt förbi. Intressant på ett bisarrt sätt vilken energi och tankekraft du lägger på att analysera och beundra mitt arsel på avstånd. Om du la samma energi på att skriva ihop ord istället för isär skulle till exempel den här meningen vara lättare att ta till sig ”Måste ta tid att raka det där planet liknande släpet du sitter på”. Flygplan? Planet? Jaha, särskrivning igen, hade jag ju kunnat räkna ut. Med arslet.

     
  8. Laserboy

    november 26, 2009 at 3:25 e m

    Jag måste göra dig besviken genom att berätta att jag, hur konstigt det än låter för DIG, inte lägger ner någon energi alls på att analysera något hos dig. Jag har förstått vilken energi det går när du försöker tänka, så om du inte tror mig så ska jag försöka vara förstående. Jag tycker däremot att du borde lägga din energi på något vettigare än att rätta grammatik i mina inlägg! Vad sägs om ett jobb? Sluta med droger och sluta snylta på Soc din lilla parasit!

    Angående min särskrivning så måste jag säga att du är nog den enda i Sverige (medlemmarna i Paradise Hotel inträknat), som tycker att ett flygplan skulle passa in i den meningen!? Pinsamt av DIG som sitter och hackar på hur JAG skriver att droppa en sån kommentar! Hur ser den meningen ut för dig? ”Måste ta tid att raka det där flygplanet liknande släpet du sitter på”!!?? Förstår att det ställer till saker och ting för dig och att vissa enkla meningar, som förvisso inte är ihopskrivna men som en sexåring skulle förstå, är svåra för dig att ”ta till sig”!

    Antar att det kommer ett stort personangrepp med ett ”klart slut” nu!? Om jag var du skulle jag göra så, för ju mer du försöker hacka på mig desto mer verkar du göra bort dig!

     
    • Jenny

      november 26, 2009 at 4:19 e m

      Jag tror att du gör dig bättre i liveversionen.

       
      • Laserboy

        november 26, 2009 at 7:08 e m

        Är det en antydan till att du är ivrig att få träffa mig? Du kommer inte bli besviken (om jag inte nitar dig det första jag gör).

         
  9. Jenny

    november 27, 2009 at 9:35 f m

    Tyvärr måste jag göra dig besviken igen och informera att jag har ringa intresse av att träffa Jessicas gamla avlagda, speciellt det med vuxendamp och tvivelaktiga öron. Vad jag menade var att det är lätt för individer med uppenbar socialt begåvningshandikapp, vilket dina krampaktiga försök till påhopp vittnar om, att stödda upp sig och svänga sig med osande verbala svador bakom ett tangentbord, men när det kommer till kritan (OM det någonsin) rodnar kesoansiktet nästan loss och individen är inte längre lika stöddig.

     
  10. Laserboy

    november 27, 2009 at 3:09 e m

    Om du tror att jag blir sårad när du antyder att jag har ett ”uppenbart socialt begåvningshandikapp”, så är du åter igen ute och cyklar. Jag håller faktiskt med dig delvis, med den skillnaden att det skulle handikappa mig på något vis. Det är snarare tvärtom då min snedvridna sociala kompetens ger mig så mycket, att den troligtvis skulle klassas som en talang om fler människor hade turen att födas med denna gåva.
    Därför kommer du troligen bli mycket besviken ”när det kommer till kritan (OM det någonsin)”, och vi träffas live. Jag är mycket vassare när jag slipper sitta bakom tangentbordet (har inte Jessica berättat det??). Har du inte tänkt på att ditt enda diskussionsknep är att analysera grammatiken i mina inlägg!? Hur tror du det går när vi ska ”battla” live?
    Den rörande lilla berättelsen om kesofejset som rodnar när denne inte kan gömma sig bakom sitt tangentbord (där du uppenbarligen försöker projicera dina upplevelser på mig) förstår jag är självupplevd. Du beskriver den så väl och med sådan inlevelse, att jag kan se dig sitta med tårande ögon och darrande underläpp. Jag har ju f.ö enbart öron som liknar Keso. Har du glömt det? Jag ser faktiskt fram emot att träffa dig!? Skulle vara kul att få bevittna din berättelse!

     
    • Jenny

      november 27, 2009 at 11:59 e m

      Det är lite svårt att över huvud taget ta någon på allvar vars mamma är så urbota korkad att hon sket på sig när hon blev inlåst på toaletten. Men det var uppfriskande att få ta del av ditt (inte så) intellektuella raljerande. Nu har jag bättre saker för mig. Sov gott!

       
  11. Laserboy

    november 28, 2009 at 7:22 e m

    Ok? Ditt påståede om min mamma är totalt oförståeligt och konstigt, även för att komma fr en psykotisk insekt!? Antar att din lilla fantasireserv är helt uttömd och därför blir dina försök till påhopp helt obegripliga. Att du har ”bättre saker för dig” och ditt vänliga ”Sov gott!” är putsade utryck för ”klart slut”, eller?
    Att du skulle ha ngt bättre för dig vet både du och jag, samt resten av de (femtal personer) som vet vem du är, är lögn och förbannad dikt! Vad skulle det vara isf? Tvätta husvagnen? Bredda kjolen så du kan trycka in din svällande kesokropp i den, och samtidigt få plats med de varor du anser dig ha rätt att ta utan att betala? Din farsa har nog ett gäng sidenklolar i olika storlekar på lager, för som hövding måste han ju ha full beredskap inför era familjeutflykter till Åhlens!?
    Det tråkigaste med att ”battla” med dig är att du ALDRIG skriver ”motinlägg” som håller sig till saken du svarar på!? Varför börjar du med angrepp och påståenden, som inte på något vis har med inlägget du ”försvarar” dig mot att göra? Mönstret på våra debatter är alltid likadana. Nästan omedelbart kommer det dissar om grammatiken i mitt inlägg eller totalt förvirrade påståenden om mina familjemedlemmar, och det har aldrig hänt att jag kunnat uttolka ett budskap som ev. skulle kunna ha med ämnet att göra!? När du tillslut börjar ge upp blir dina inlägg ofta avklippta med ett ”klart slut”, eller så blir de totalt oförståeliga.
    Detta är en mycket pinsam egenskap, speciellt för dig som försöker framstå som bloggens Janne Josefsson när det gäller att debattera! Att inte kunna hålla tråden är ju iofs ett av huvudkriterierna vid psykos, så jag godtar ditt retirerande då jag självklart inte väntat mig ngt annat! Men jag tycker det är tråkigt (och pinsamt för din del) att våra diskussioner ALDRIG slutar på ngt annat sätt än att du skriver ”klart slut”, eller att dina inlägg blir allt mer förvirrade för att tillslut bli totalt ofattbara!

     
  12. Jenny

    november 28, 2009 at 7:30 e m

    Alltså, ”bättre saker att göra” innebar att det var dags för fredagsnattpizza på vilken jag tänkte klämma ur mig en hög kesoliknande flytningar och toppa med mina tattargrannars polska svamp. Nöjd nu?

     
  13. Dennis

    mars 24, 2010 at 2:23 e m

    Laserboy är min idol.

     
    • systersmisk

      mars 24, 2010 at 3:56 e m

      Ja han har sin charm. När han sover.

       

Kommentera

 
