RSS

Då räknar vi ner då

29 Nov

Första advent idag. Snart kommer ett nytt Jesusbarn att födas i en krubba någonstans. Troligen hemma hos mig. Jag ser fram emot julen för första gången sen 97 eller nåt och det är en ovan känsla. Julen kommer att bli den bästa på år och dag för alla inblandade. Frugan och Melvin kommer, Bine kommer och min unge kommer att vara här. Vi ska äta god mat, mysa och dricka glögg här på Röda Fanan. Tomten är fixad, vi har rett ut att det finns glutenfritt ströbröd till julskinkan och att man kan ha squash istället för sill. Allt kommer att ordna sig.

Julskyltning idag. Jag tycker riktigt illa om julskyltning och alla andra sorters marknader. Som en golgatavandring.

 
 

Etiketter: , ,

17 svar till “Då räknar vi ner då

  1. Jenny

    november 29, 2009 at 12:53 e m

    Ja men om man har ett mission, som att leta upp knäckäpplen eller brända mandlar, så kan man koncentrera sig på det och strunta i resten. Eller skita i att gå dit alls.

     
    • systersmisk

      november 29, 2009 at 1:10 e m

      Eller om man vill förlänga plågan…man får inte gå hem förrän man sett någon man vill ligga med. Eftersom jag befinner mig i Säter så är jag nog inte hemma förrän på julafton.

       
      • Jävla Jenny

        november 29, 2009 at 11:42 e m

        JA! För den strategin funkade ju så jävla bra IKEA-style. 😀

         
        • systersmisk

          november 30, 2009 at 12:10 f m

          Jag glömde bort det. Typiskt mig. Men vi kan sätta oss innanför dörren på Konsum imorgon kväll. Jag tar med likör.

           
  2. absolutjohan

    november 29, 2009 at 2:52 e m

    Första advent och skiten som följer (kallas tydligen jul) ger upphov till skräckrysningar hos mig.

     
    • systersmisk

      november 29, 2009 at 4:41 e m

      Samma här. Därför har jag försökt eliminera obehagligheterna.

       
  3. Hälsporren

    november 30, 2009 at 9:22 f m

    Julskyltning… Finns förvisso även här i Stockholm, men på något vis är det något jag förknippar med gamla, lilla hemstaden i Norrland. Och DÄR inger det också känsla av Golgata-vandring. Gillar liknelsen! 🙂

     
    • systersmisk

      november 30, 2009 at 9:28 f m

      Mycket obehagligt. Det enda som kan tävla med julskyltningen är kofestmarknaden i Dala-Floda. Där kan vi snacka ångest. Har inte bevistat den på hur många år som helst. Skulle kanske klara av det om jag var packad. Alltså stannar jag hemma.

       
      • Hälsporren

        november 30, 2009 at 9:37 f m

        Kofestmarknad? På riktigt? I min fantasi behöver man iså fall mer än bara ett helrör whisky i kroppen – jag skulle nog behöva en rejäl dos god luktsmet under näsan också för att stå ut.

         
  4. Hälsporren

    november 30, 2009 at 9:52 f m

    Nu står jag som en ko mellan två ladugårdar och vet inte om jag ska skratta eller gråta åt komidsommar. Så jag skrattar istället.

     
    • systersmisk

      november 30, 2009 at 9:56 f m

      Eller oxå bokar du in andra helgen i juli och gör ett studiebesök.

       
      • Jenny

        november 30, 2009 at 10:54 f m

        Härlig idé. Vi kan bedriva antropologisk forskning.

         
        • Hälsporren

          november 30, 2009 at 10:58 f m

          Game on!

           
  5. Mia

    december 2, 2009 at 7:58 e m

    ooh jag ser också fram emot julen det här året 😀 tänker avstå från gris, men planerar att själv bli fet som en istället!

     
    • systersmisk

      december 2, 2009 at 8:49 e m

      Avstår du mandelmassenasse oxå?

       
      • Jenny

        december 2, 2009 at 9:23 e m

        Mandelmassenassepenis i redbanners anus. Sieg haj!

         

Kommentera

 
