RSS

Bisarra matvanor del 3

16 Dec

Detta inlägg handlar åter om Polen men doktorn är en annan. Denne man berättade att i Polen åt man bäversvans under fastan och gjorde det till sin sanning att det var fisk eftersom djuret lever i vatten. Vid en googling fann jag flera träffar på temat äta bäversvans och jag har fortfarande inte slutat ha kväljningar. Svansen ska tydligen oxå hjälpa mot svåra förlossningar så här kommer en uppmaning till alla gravida där ute: Fixa en bäver illa kvickt! Man vet aldrig när det krånglar till sig.

 
8 kommentarer

Publicerat av på december 16, 2009 i Mat

 

Etiketter: ,

8 svar till “Bisarra matvanor del 3

  1. absolutjohan

    december 16, 2009 at 11:16 e m

    Bara kvinnor?
    Männen då? Vi är ju så mesiga att vi lär behöva en massa bäversvans för att inte svimma under förlossningen.

     
    • systersmisk

      december 17, 2009 at 7:56 f m

      Men ni kanske har tryckt i er noshörningshorn för att ens kunna befrukta er kvinna?

       
  2. Jenny

    december 17, 2009 at 12:15 f m

    Nu rörde du till det igen. Jag trodde det var EFTER förlossningen man lära fixa bävern. Höhö…

     
    • systersmisk

      december 17, 2009 at 7:56 f m

      Det kan inte vara en slump att det är just bäver.

       
  3. ordsallad

    december 17, 2009 at 9:59 e m

    Tänk om tomten kommer med en prenumeration på Jakt & jägare i år! Då skulle jag verkligen bli lycklig. Eller ännu hellre: en rejäl polsk bäversvans.

     
    • systersmisk

      december 18, 2009 at 9:16 f m

      Kan man inte få bägge? Jag har bilder på en död bäver utan svans någonstans i min dator som jag tänkte slänga upp men jag orkade inte leta. Kanske ska starta en ny blogg: Bäverbloggen?

       
  4. Cosmo

    december 19, 2009 at 10:59 f m

    Nej, du har missförstått.
    Man kan inte bli gravid av att äta bäver.
    Däremot kan man behöva ta bort ett å annat hårstrå i mungipan efteråt.

     
    • systersmisk

      december 19, 2009 at 11:24 f m

      Så talar bara en man med egen erfarenhet.

       

Kommentera

 
