RSS

Tema kött, lammkött

18 Dec

Som den snusktant jag är nappade jag genast på denna idé, Cougarkryssning.  Jag kanske är för ung men man måste ju ha något att se fram emot. Undrar om mina vegpolare vill följa? Fast vem vill åka på kött och salamikryssning om man ändå inte kan/får/vill äta? Har förvisso inte förtärt lamm sedan jag började äta antidepressiv medicin. Eller antilammköttsmedicin kanske jag ska kalla den för, om det nu ens hänger ihop. Vegetarianmedicin? Törs man ens åka på kryssning numera? Ullaredsmongona verkar ju hänga på båtarna. Tänk att vakna upp lagom alkoholförgiftad med något dylikt? Där kan vi snacka om förhöjd självmordsrisk. Nu blev det jävligt rörigt här. Bäst att jag lägger ner och ägnar mig åt nåt som liknar arbete istället. Pöss.

 
11 kommentarer

Publicerat av på december 18, 2009 i Mat, Seriöst, Sex, Trams

 

Etiketter: , , ,

11 svar till “Tema kött, lammkött

  1. Jenny

    december 18, 2009 at 10:55 f m

    Såna där tankesmedjor får man dras med varje dag när man är så där smart som vi.

     
    • systersmisk

      december 18, 2009 at 10:59 f m

      Och oftast är det rätt kul. Men idag blev jag trött.

       
  2. absolutjohan

    december 18, 2009 at 12:49 e m

    Vem har sagt att du måste äta salamin 😉

     
    • systersmisk

      december 18, 2009 at 1:50 e m

      Nähä? Vad ska man göra med den då?

       
  3. Hälsporren

    december 20, 2009 at 9:01 e m

    Alltså, jag är lite puckad, för jag ba’: ”Vaddå? Varför kan man inte äta lamm när man äter antidepressiv medicin?” Sedan fattar jag. Tror jag… Och tja, kryssning? Skulle inte göra det. Inte ens om jag fortfarande åt antidepp.

     
    • systersmisk

      december 21, 2009 at 7:01 f m

      Visste inte du att man automatiskt blir allergisk mot lamm om man äter antidepressivt? Kommer som ett brev på posten.

       
      • Hälsporren

        december 21, 2009 at 3:43 e m

        Jag äter inte lamm, så jag fick aldrig uppleva den allergin.

         
  4. Jenny

    december 22, 2009 at 1:02 e m

    Visste du att Bruce är vegetarian?
    http://www.folkvett.se/jazzhands/2009/12/en-fodelsedagspresent/
    Nu måste du ju sadla om, stumpan. :-*

     
    • systersmisk

      december 22, 2009 at 4:35 e m

      Men fan. Nu gör jag slut. Jag vill ju äta bacon med Bruce.

       
      • Jenny

        december 22, 2009 at 4:49 e m

        Gör du slut med mig eller Bruce?
        Seniltant, vi hittade ju vegbacon på English Shop. Alltså kan du både ha och äta kakan.

         
        • systersmisk

          december 22, 2009 at 9:20 e m

          Jag behåller er då. För den här gången.

           

Kommentera

 
