RSS

Mat är gott och konst är konstigt

20 Jan

Här har fångarna chansen att välja sin sista måltid och så väljs det saker som råa ägg, ägg och tuggummi. Vi talar förvisso om amerikaner men någonstans måste väl ändå gränsen gå för hur dum man får bli? Sen kommer det konstiga konstnärer och gör installationer av det hela. Det som stör mig mest är att det inte var jag som kom på idén först och kunde kvittera ut någon form av statsbidrag för det hela. Jag är dödsdömd av landstinget istället. Förtvina långsamt och glädjelöst. För att motverka detta lunchar jag och en kollega traditionsenligt på MAX idag. Där äter vi veggieburgare, pratar om livets väsentligheter och spanar på den grå massan.

 
11 kommentarer

Publicerat av på januari 20, 2010 i Mat, Seriöst

 

Etiketter: ,

11 svar till “Mat är gott och konst är konstigt

  1. Jenny

    januari 20, 2010 at 10:59 f m

    Ja men hur mycket bryr man sig egentligen när det ändå är sista gången? Det är inte som att man kan suga på minnet i en evighet.
    Om man är smart väljer man nåt i det vidrigaste laget för att göra en eventuell obduktion så motbjudande som möjligt.

     
    • systersmisk

      januari 20, 2010 at 1:16 e m

      Aha. Så långt har inte jag tänkt. Alltså ska min sista måltid innan jag dör bli pölsa, kålpudding eller bajs rätt och slätt.

       
  2. Hälsporren

    januari 20, 2010 at 11:15 f m

    Åh, staten skulle nog inte ha råd tillgodo se mina önskningar för en sista måltid. Champagne. Kalixrom. Bulgogi. Sommarrullar, vårrullar och ja, gudarna vet vad.

    Fast, ungefär som Jenny skrev, man skulle nog inte kunna njuta av det, utan dödsångesten skulle förmodligen lägga en smaklös sordin på det hela.

     
    • systersmisk

      januari 20, 2010 at 1:17 e m

      En dokumentär om matlusten på dödsbädden hade varit på sin plats. Ska vi bli dokumentärfilmare?

       
      • Hälsporren

        januari 20, 2010 at 2:15 e m

        Game on!

         
        • Jenny

          januari 20, 2010 at 8:44 e m

          Jag vill också!

           
      • Daniel

        januari 20, 2010 at 10:37 e m

        Jag med! Jag kan intervjua de där sexiga fångkillarna man ser i tv…

         
        • systersmisk

          januari 21, 2010 at 6:46 f m

          Haha, ja det kan du få. Sen vill dom nog att du ska tappa tvålen;)

           
        • Hälsporren

          januari 21, 2010 at 9:19 f m

          Alla ska med! 😉

           
  3. absolutjohan

    januari 20, 2010 at 2:15 e m

    Skriv inte MAX när jag dietar. Jag avlider!!

     
    • systersmisk

      januari 20, 2010 at 5:20 e m

      Jag kan skriva Burger King oxå.

       

Kommentera

 
