RSS

Skådespelare vi minns del 12

03 Feb

Idag vill jag påminna om kvinnotjusaren som visade sig vara mer intresserad av män. Vi talar om Richard Chamberlain. Mannen som fick kvinnohjärtan att bulta i Shogun och Törnfåglarna och inte har uträttat några filmiska stordåd på länge. Min favorit av hans filmer är Casanova. Den har jag gråtit en skvätt eller två till. Läste på wiki att han lever med en 19 år yngre man. Härligt. Jag avundas honom. Richard är en sån man som jag vill klassificera som stilig.

Richard Göb

 
12 kommentarer

Publicerat av på februari 3, 2010 i Film, Sport i tvåan

 

Etiketter: ,

12 svar till “Skådespelare vi minns del 12

  1. chathrine

    februari 3, 2010 at 10:00 f m

    mm, han såg jag i helgen. Fast som ”Raol Wallenberg”…

     
    • systersmisk

      februari 3, 2010 at 10:02 f m

      Den har jag missat. Nåt att rekommendera?

       
      • chathrine

        februari 3, 2010 at 2:48 e m

        Det var om hur han räddade judarna. Sevärd helt klart eftersom att det är en sann historia. Själv såg jag bara lite, för jag nyss sett Schindler’s list och det var samma historia.

         
        • chathrine

          februari 3, 2010 at 3:06 e m

          Wallenberg – En hjältes historia, hette den. Gick i 2 del lörd-sönd 9an. 9an kör bra gamla filmer/mini-serier på lörd-sönd faktiskt.

           
  2. absolutjohan

    februari 3, 2010 at 11:30 f m

    Wohoo Shogun!
    Bara för det måste jag sätta mig och sträcktitta på den.

     
    • systersmisk

      februari 3, 2010 at 4:10 e m

      Är tveksam om jag har sett Shogun sedan 82 eller nåt. Kanske vore värt besväret?

       
  3. Hälsporren

    februari 3, 2010 at 12:06 e m

    Nämen, va….?! Jaha… Jag förstod aldrig varför Meggie var så förtjust i den fule prästen. Och jag förstår fortfarande inte. Förklara mer!

     
    • systersmisk

      februari 3, 2010 at 4:11 e m

      Jag tror att det handlar om förbjuden frukt? Jag kan snarare tycka att fader Ralph var en latent pedofil med tanke på att han hade känt henne sedan hon var liten och sen inte drog sig för att svika sina kyrkliga löften och stoppa kuken i henne.

       
  4. bajsugglan

    februari 3, 2010 at 1:10 e m

    Stilig var ordet!

     
    • systersmisk

      februari 3, 2010 at 4:12 e m

      Stilig, sa Bill. Stilig var ordet sa Bull.

       
  5. Jenny

    februari 3, 2010 at 4:50 e m

    Moget att skriva Richard Göb som bildtext.
    Jag ser dig…

     
    • systersmisk

      februari 3, 2010 at 5:14 e m

      Kolla vad jag taggat andra bilder som;)

       

Kommentera

 
