RSS

Haiku från soffan

18 Feb
SkitOS suger
Barnet sover i sin säng
Mamman är nervös
 
4 kommentarer

Publicerat av på februari 18, 2010 i AB Röda Fanan

 

Etiketter: ,

4 svar till “Haiku från soffan

  1. Jenny

    februari 19, 2010 at 10:03 f m

    Vi borde uppvigla till kollektiv återbäring av tv-avgiften.

     
  2. Bajsugglan

    februari 19, 2010 at 12:22 e m

    Å vad bra haiku!
    Nu kom jag plöstligt att tänka på ”Franz und Haiku” som gick på ”sen kväll med Luuk”. En svarvit historia med två nallar som pratade sött. Sköj minns jag att det var!

     
  3. Roland

    februari 19, 2010 at 6:17 e m

    Konbanwa! Jag minns att jag brukade skriva limmerickar i min ungdom. Fast haiku är lite finare tycker jag.

    ”En blyg kalmuck ifrån Ronna
    hade en dejt med en donna
    han tryckte och kände
    men ingenting hände
    ”Jag trodde ej tjejer var så’na”

    God tur!

     
  4. bajsugglan

    februari 23, 2010 at 9:00 f m

    mer haiku!

     

Kommentera

 
