RSS

Godaste kakorna i världen

17 Mar

Igår var ett lätt febrigt Jesusbarn och jag inne hos grannen och fikade. Det bjöds på två sorters småkakor som var mycket goda. Den ena sorten hade grannens flickvän eller vad hon nu ska klassificeras som bakat. Barnet tyckte att det var världens godaste kakor. Vid läggdags säger barnet till mig: Mamma, kan inte du baka såna där goda kakor som vi fick idag? Jag tycker då att han kan ju be grannens tjej om fler och säger att om du säger att det var världens godaste kakor och att hon oxå är väldigt söt så bakar hon säkert såna kakor igen. Då får jag till svar av Jesusbarnet: Meeeen, så söt var hon ju inte.

Jag måste ta min son till optikern. För söt det är hon.

 
11 kommentarer

Publicerat av på mars 17, 2010 i Mammatrams, Vattugränd rules

 

Etiketter: ,

11 svar till “Godaste kakorna i världen

  1. 30+

    mars 17, 2010 at 2:17 e m

    Älskar mammatrams. Men så är jag en lattepappa också.

     
    • systersmisk

      mars 17, 2010 at 3:22 e m

      Vi är väl inte patetiska? Vill samtidigt påpeka att jag fan blivit så här nu när barnet börjar bli stort.

       
      • 30+

        mars 17, 2010 at 8:26 e m

        Det är åldern. Det drabbar oss alla.

         
  2. Tess

    mars 17, 2010 at 3:20 e m

    Varför surar du på jobbet? Finns det ingen att skratt åt? Ingen som gör bort sej? Fäll dom och ge dej själv ett gott skratt,det förtjänar du faktiskt!

     
    • systersmisk

      mars 17, 2010 at 3:22 e m

      Tack!

       
  3. absolutjohan

    mars 17, 2010 at 3:59 e m

    Kossor kan oxå vara söta u know.

     
    • systersmisk

      mars 17, 2010 at 4:05 e m

      MU?

       
      • absolutjohan

        mars 17, 2010 at 5:26 e m

        Ja oftast låter de så tror jag iallafall.

         
  4. Hälsporren

    mars 17, 2010 at 6:29 e m

    Med lite smicker kommer man undan att baka egna kakor. Eller hur var det nu?

     
    • systersmisk

      mars 17, 2010 at 8:07 e m

      Ja eller nåt;)

       
  5. Jenny

    mars 17, 2010 at 7:30 e m

    Haha nej nu blir det inga kakor 😉
    Eller jag är ju så otroligt snäll (och gör godare kakor än Dennis) så jag kan väl offra mig 🙂

     

Kommentera

 
