RSS

Månguden

17 Mar

Nu tänker jag berätta varför jag inte har sovit i tält sedan 1988. Anledningen heter Månguden och var en sjukt läskig svensk tv-film om en seriemördare iförd månmask som mördade folk som sov i tält. Det hela var någon slags hämndaktion för att hans föräldrar blivit mördade när de missionerade i Afrika. Troligen skulle filmen inte vara lika otäck om jag såg den idag men jag blir fan lite lätt skitnödig av tanken på filmen efter alla dessa år. Upptäckte idag av en ren slump att den släpps på dvd i dagarna. Ska man slå till? Någon som har sett den mer än jag och behövt terapi efteråt?

 
5 kommentarer

Publicerat av på mars 17, 2010 i Film

 

Etiketter: ,

5 svar till “Månguden

  1. Hälsporren

    mars 17, 2010 at 11:43 e m

    Haha, har inte sett. Och tänker nog inte se den heller. För JAG skulle definitivt behöva terapi efteråt i så fall. Tur att jag inte gillar att sova i tält, oavsett.

     
    • systersmisk

      mars 18, 2010 at 8:10 f m

      Sonen föreslog att vi skulle tälta i sommar…jag skyllde på min gräsallergi.

       
  2. Laserboy

    mars 19, 2010 at 5:08 e m

    Skulle du vara allergisk mot gräs, haha….?

     
  3. Laserboy

    mars 19, 2010 at 5:09 e m

    Sry för ovanstående inlägg. Förstod nu att du menade gräs som finns på gräsmattor och inget annat!

     
    • systersmisk

      mars 19, 2010 at 8:19 e m

      Ja kattgräs växer ju faktiskt inte vart som helst;)

       

Kommentera

 
