RSS

Inte min grej nej

30 Mar

Igår kväll följde jag med Jesusbarnet på bågskytteträningen. Han tjatade och tjatade om att jag skulle pröva och att vi skulle ta en tävling. Jag ställde upp som den goda mor jag är. Kontentan av det hela blev att jag utklassades av tre åttaåringar och en förståndshandikappad elvaåring. Bågskytte är så fel för mig på många sätt. För det första så tar det för lång tid. Det klarar jag bara inte av. Sen är det den där lilla detaljen med koncentration. Det funkar i ca fem minuter. Den tredje detaljen är den där när man ska hålla still och inte skaka. Omöjligt det med. Jag tror att kalashnikov är mer min grej. Finns det nån sån klubb i rövstan? Kalashnikovklubben? Vi kan skjuta på pensionärer och slan för det finns det gott om. Läser just nu om Pol Pot förresten, där skrivs det en hel del om närande och tärande.

Jag och mina sluts

 

 
6 kommentarer

Publicerat av på mars 30, 2010 i Mammatrams, Sport i tvåan

 

Etiketter: ,

6 svar till “Inte min grej nej

  1. Hälsporren

    mars 30, 2010 at 11:34 f m

    Jag kan inte hjälpa det, men jag ser på fotot du lagt dit och varifrån det kommer… ”AudioBooks for free”….?! Jag undrar vilken bok det där omslaget tillhör. Haha.

     
    • systersmisk

      mars 30, 2010 at 12:45 e m

      Jag vill gärna lyssna på den boken. Inklämd mellan de tre härliga madamerna.

       
  2. Laserboy

    mars 30, 2010 at 4:00 e m

    ADHD och automatvapen är en bra kombo och mkt god idé som jag redan anammat. Satt ju uppe förra natten och riggade min ak-5:a på fönsterbrädan, pg a att sparvarna hade kackelparty utanför. De fick smaka de små jävlarna, och de var inte så jävla kaxiga efter att jag tömt tre magasin mot dem! Tyvärr har jag inte startat upp ngn filial i ”staden” du bor i, men du är välkommen att komma hit och prova. Har du tur öppnar vi kanske ett ”prospect chapter”, med dig som avd. ledare, i Säterstan!? Pilbåge är för mesar och böghjältar i trikåer, så rädda din son innan det är försent!

     
    • systersmisk

      mars 30, 2010 at 4:05 e m

      Jesusbarnet hälsar: du ska få….

      Jag är gärna prospect i din klan;) Fast jag tänker ha trikåer på mig.

       
  3. Laserboy

    mars 31, 2010 at 2:04 f m

    Trikåer går tyvärr inte för sig om man inte har tillhörande blomkålsöron. Vem av dig och dina sluts är du? Bor ni alla i Säterstan? Kan du fråga ngn av dem (eller båda som inte är du) om de tycker om killar med muskler, tatueringar, temperament, ADHD och vapen, utan att vara polis? Någon av dem skulle ev. kunna få mig……

     
    • systersmisk

      mars 31, 2010 at 7:39 e m

      Hade du varit polis så hade det varit napp direkt….

       

Kommentera

 
