RSS

Veckans kräkmedel 2

07 Apr

Idag utser jag Takida till veckans kräkmedel. Deras totalt skitvärdelösa musik och fula uppsyn kan ta knäcken på vem som helst. Inavel från Norrland har väl aldrig lett till något positivt? Vad är det för fel på svenska folket som köper deras skivor? Förståndshandikapp, hörselskada eller allmänt dåligt omdöme? Troligen alla tre alternativen. I gårdagens inlägg får man svar förresten. Notera tribalen på pajasen i mittens arm, det sammanfattar läget rätt bra.

en påse med bajsiga skridskor

 
23 kommentarer

Publicerat av på april 7, 2010 i Glesbygdsromantik, Musik, Trams

 

Etiketter: ,

23 svar till “Veckans kräkmedel 2

  1. 30+

    april 7, 2010 at 11:36 f m

    Finns bara en åtgärd: Undvik.

     
    • systersmisk

      april 7, 2010 at 12:14 e m

      Om man ägnar sig åt kognitiv beteendeterapi är undvikande exakt sånt man ska undvika. Det gör bara ångesten värre. Bättre att rulla sig i skiten.

       
      • 30+

        april 7, 2010 at 1:30 e m

        Det har du i och för sig rätt i. Det blir till att tvångslyssna på Takida tills man går som en hjärndöd idiot och nynnar med och tycker att det svänger.

         
  2. snovit

    april 7, 2010 at 2:17 e m

    du glömde södra Sverige då som gillar Håkan Hellström…

     
  3. snovit

    april 7, 2010 at 2:18 e m

    föresten, vet du att det finns en fb-grupp emot H som betalar för att gå till hans konserter med öronskydd och bua ? 😀

     
    • systersmisk

      april 7, 2010 at 5:48 e m

      Hahaha, ja en sån kanske jag skulle starta i Takidafrågan.

       
      • Chathrine

        april 7, 2010 at 7:59 e m

        haha, ja varför inte. Finns grupper för allt där.

         
  4. Mia

    april 7, 2010 at 2:37 e m

    Själva namet Takida gör mig illamående faktiskt. Så även innan jag hörde dem första gången ^^

     
    • systersmisk

      april 7, 2010 at 5:50 e m

      Ja man hör ju att det är nåt lurt. Min punkspelande väninna har spelat på samma ställen som bandet i fråga ett flertal gånger och påstår att dom faktiskt är trevliga. Jag tror att hon ljuger.

       
      • 30+

        april 7, 2010 at 7:28 e m

        Man kan ju vara trevlig men ändå spela skitmusik. Det finns inget motsatsförhållande där alls alltså.

         
        • 30+

          april 7, 2010 at 7:28 e m

          Och tvärtom. Man kan vara ett arsle och göra fantastisk musik.

           
  5. Dr.Spritze

    april 7, 2010 at 9:27 e m

    Bussuthyrarna gjorde ett mycket dåligt jobb. Hörde dock på omvägar att dessa skönsjungande gossebarn numer alltid turnerar ihop med Brandsta City Släckers eller vad fan dom kallar sig. Takida fireproof since 2010.

     
    • systersmisk

      april 8, 2010 at 9:46 f m

      Jävla skit helt enkelt. Fast jag gillar brandmän.

       
  6. bajsugglan

    april 10, 2010 at 4:35 e m

    Hahaha, tribals som är så snyggt:)
    Takida, det vill jag minnas att jag och (jävla) Jenny pratade om under vårt kaffedrickande i slottsskogen i lördags!

     
    • systersmisk

      april 10, 2010 at 9:55 e m

      Jag funderar på att börja ägna mig åt undersökande journalistik på allvar och verkligen gå till botten med vilka som köper deras skivor.

       
  7. Johan

    april 10, 2010 at 7:32 e m

    Diggar ditt statement här, jag gillar inte heller Takida, känns som om hela konceptet är ganska så urvattnat. Finns hundratals band som låter lika. Skön blogg///Johan

     
    • systersmisk

      april 10, 2010 at 9:56 e m

      Urvattnat är bara förnamnet. Nerpissat kanske.

       
  8. Laserboy

    april 21, 2010 at 1:26 f m

    Takida finns inte på riktigt. Det är lite synd för killen med grymma blicken och page är ju idolmaterial. Är det sångaren? Det finns nåt skit som heter Lillasyster också och de är lika bra som Takida. Enligt Expressen är det Milli Vanilli som ligger bakom bägge orkestrarna? Jag känner ingen som sett dem i verkligheten så Expressens uppgifter stämmer antagligen.

     
    • systersmisk

      april 21, 2010 at 8:25 f m

      Tack för den! Det känns skönt och befriande att få höra att Takida faktiskt inte finns på riktigt. Nu kanske jag klarar att gå vidare i livet.

       
    • systersmisk

      april 26, 2010 at 10:34 f m

      Hahahaha, jävla sopor!

       
      • snovit

        april 26, 2010 at 2:25 e m

        Sannerligen. 😛

         
  9. Scrollan

    maj 14, 2010 at 2:11 e m

    Håller helt å fullt med dig, fullkomligt hatar när Takida spelas på radion, dåligt som fan!! Vansinnigt jävla kasst! Ungefär som när ”Moving on” med Sarah Dawn Finer kommer på radio, UUÄÄRRRK!! Jag hatar den jävla låten. Kan inte beskriva hur mycket jag hatar den jävla låten. Går inte. Har försökt men ingen förstår.

    Kul blogg btw!=)

     

Kommentera

 
