RSS

Syster Smisk recenserar ESC kval 1

25 Maj

Moldavien:  Här sparas inte på krutet. En jävla röra. Jag hatar saxofon. Det skumma är att fläckvis är låten riktigt bra och sen går det totalt åt helvete emellan fläckarna. Men snygg i håret är hon.  Jag har bokat klipptid btw.

Ryssland:  Jag gillar den och då menar jag inte bara sångarens härliga bruna ögon.  Tyvärr kan nog ryssarna torka sig i häcken vad gäller medaljplats i år men jag har haft fel förr.

Estland: Karln ser ut som min farsa på foton från det glada 60-talet men låten är inte alls dum. Kanske till och med på gränsen till bra. Kan ju undra om koreografen gått på droger under en längre tid men det är ju faktiskt inte straffbart att dansa fult.

Slovakien: Trååååååkigt. Den kommer liksom aldrig riktigt till skott. Det hjälper inte ens att jag verkligen gillar Slovakien. Hur kunde det här bli en megahit i hemlandet? Märklig låt, märkliga kläder och dansen ska vi inte ens tala om.

Finland: Min Finlandsvurm bara ökar och ökar. Jag gillart! Jag ska aldrig mer säga nåt om att finnar är deprimerade. Jag tror att Finlands chans till medalj i år är större än på länge.

Lettland: Tydligen inte bara jag som anser att morgonrock är ett totalt underskattat plagg som passar vid de flesta tillfällen. Mediokert tyvärr, jag är övertygad om att hon kan bättre. Låtskrivarna med. Mr God?

Serbien: Vad håller dom på med? Jag är mållös.

Bosnien-Herzegovina: Dynga. Rätt och slätt.

Polen: Se ovan.

Belgien: Äcklig skitnödig låt. Snälla låt mig slippa höra den här en enda gång.

Malta: Vad är det med Malta som mer eller mindre alltid skickar samma typ av bidrag trots dåligt resultat? Men visst, den här låten funkar. Den är fin. Hon sjunger vackert och det är alltid upplyftande att få se normalviktiga människor på tv istället för alla bengetter.

Albanien: Det svänger! Äntligen. Bäst hittills. Jag vill vifta på arslet till den här låten.

Grekland: Nu jävlar. Det här talar till greken inom mig. Synd att han är ful. Jag vill boka resa bums och åka till fetans förlovade land.

Portugal: Jättesöt tjej men det räcker inte. Fick jag bestämma så skulle låten stöpas om till hårdrocksballad och klä in flickan i läder. Då kanske.

Makedonien: Kisspaus. Bre mackor. Röka. Kanske ringa mamma. Så jävla hemskt är det här.

Vitryssland: Äcklet Wells. Minuspoäng direkt. Fast han som sjunger först är rätt söt trots att hans engelska är i klass med Jesusbarnets. Låten har sin charm.

Island: E-type ringde och ville ha både låten och tjocka tanten tillbaka.

Mina favoriter i kvällens tävling: Ryssland, Estland, Finland, Albanien, Grekland.

 
2 kommentarer

Publicerat av på maj 25, 2010 i Musik, Uncategorized

 

Etiketter:

2 svar till “Syster Smisk recenserar ESC kval 1

  1. 30+

    maj 26, 2010 at 8:22 f m

    Tack. Nu slapp jag titta. Igen.

     
    • systersmisk

      maj 26, 2010 at 12:26 e m

      Eftersom jag är en sann vän kommer jag att recensera övriga tävlingar i veckan.

       

Kommentera

 
