RSS

Syster Smisk recenserar ESC kval 2

27 Maj

Litauen: Äckligt plojinlägg. Efter 20 sekunder började mina öron blöda och jag bad om nåd. Det togs det ingen hänsyn till.

Armenien: Armenien brukar leverera, tyvärr inte i år. 20% av låten är bra, resten känns som en skavande lapp i trosorna.

Israel: Invändning nummer ett: Israel ligger fortfarande inte i Europa. Nummer två: länder som beter sig illa mot andra länder borde inte få vara med. Nummer tre: det är en deprimerande och tråkig låt.

Danmark: Jag gillar Danmark. Många bra låtar genom åren. En av bästa låtarna i år enligt mitt tycke och jag har ju faktiskt alltid rätt. Hederlig jävla schlager.

Schweiz: Outhärdligt på så många olika sätt. Jag sågar allt.

Sverige: Det här är inte bra. Jag har svårt för hennes röst. Det är säkert en gullig låt eller nåt men jag tycker bara det är totalt slätstruket och ointressant. Väck mig när hon är klar.

Azerbadjan: Börjar mediokert men det tar sig. Men spännande? Nej.

Ukraina: Men hjälp. Någon borde ta ett samtal med Ukraina. Pretentiöst skit.

Holland: Obehagligt intro, ger massor av läskiga associationer. Sen brakar schlagerhelvetet löst. Helt underbart och värdelöst på samma gång. Låten är 30 år för sent ute tyvärr.

Rumänien: Jag vill såga det här jäms med fotknölarna men jag kan inte. Hatkärlek.

Slovenien: Jag vill spy och fnissa samtidigt. Det här exakt sånt som får mig att bänka mig framför ESC år efter år. Underbart!

Irland: Landet som tycks ha fastnat i vinkelvolten och kör samma icke vinnande koncept år efter år. Tycker ändå att det här är ett av Irlands bättre bidrag på senare år.

Bulgarien: Jag har ett gott öga till Bulgarien trots en hemsk charterresa dit för många år sen och i år levereras det en skaplig låt till skillnad från förra årets kräkmedel. Bulgardiscolåt som har sin charm.

Cypern: Nej nej nej nej. Skönt att karln är kass på att artikulera så man slipper höra klyschorna.

Kroatien: Snygga ben och lökar har ju räddat en kass låt förut. Här har vi tre par ben och lökar. Det går ganska hyfsat jämnt ut.

Georgien: Jag har riktigt svårt för såna här seglåtar men den här är inte dum alls. Synd nog så svajar rösten. Å andra sidan skulle man brottas med två härliga halvklädda män så kanske det är svårt att ha fullständig koll på läget.

Turkiet: Se argument nummer två angående Israel. Förövrigt vill jag säga att det är en märklig låt. Refrängen är fan bra men resten är osammanhängande och en obehaglig blandning av det mesta.

Favoriter ikväll: Georgien, Danmark, Holland, Slovenien och Turkiets refräng.

 
1 kommentar

Publicerat av på maj 27, 2010 i Uncategorized

 

Ett svar till “Syster Smisk recenserar ESC kval 2

  1. pubes

    maj 27, 2010 at 9:50 e m

    sv: haha men då kommer dom att lukta jävligare!

     

Kommentera

 
