RSS

Bristolskalan aka Bristol Stool Chart

22 Jun

Under min vistelse i Göteborg fick jag stifta bekantskap med Bristolskalan. Ett fantastiskt hjälpmedel för att klassificera konstistens och form på bajs. Hur i hela friden har jag klarat mig innan? Det känns så skönt att kunna säga att ”idag gjorde jag en femma” eller ”idag var det fluffiga bitar”. Man kan även ta det ett steg längre och fylla i ett diagram. Kanske hela familjen kan ha varsitt? Jämföra resultatet på fredagskvällar istället för att moffa chips framför Let’s Dance! Do it! Formuläret hittar du här: http://www.movicol.se/Files/Billeder/PDF/sverige/Avfoeringsschema.pdf

Förresten vill jag tillägga att stool är ett fantastiskt ord.

 
17 kommentarer

Publicerat av på juni 22, 2010 i Sport i tvåan, Trams

 

Etiketter:

17 svar till “Bristolskalan aka Bristol Stool Chart

  1. Törnebohms Hotspot

    juni 22, 2010 at 11:11 f m

    Hehe, snygg presentation av ett nyttigt ämne och tack för din kommentar på bloggen. Nog ska hon få en klippning minsann, ska trimma den lilla saken och jaga henne…

     
    • systersmisk

      juni 22, 2010 at 11:31 f m

      Jagar du henne tillräckligt länge kanske hon går ner i vikt och då blir det även något positivt av saken.

       
  2. 30+

    juni 22, 2010 at 12:01 e m

    När man har sjuan, då är det fan ingen lek. Brukar kombineras med elaka magsmärtor.

     
    • systersmisk

      juni 22, 2010 at 7:11 e m

      Sjuan kan vara riktigt hemsk. Speciellt om man spyr samtidigt.

       
  3. Xecute

    juni 23, 2010 at 9:03 f m

    *antecknar ivrigt* jag älskar att lära mig nya saker!! Från och med nu kommer ingen av de fem övriga i familjen få bajsa ifred. :-)))

     
    • systersmisk

      juni 23, 2010 at 9:18 f m

      Kanske dags för en vetenskaplig avhandling?

       
  4. Havanna

    juni 23, 2010 at 11:15 f m

    Stool är absolut ett fantastiskt ord. Stolgång är ännu bättre.

     
    • systersmisk

      juni 23, 2010 at 12:55 e m

      Jag tycker förbannat synd om prinsessan Toadstool i Super Mario.

       
  5. ordsallad

    juni 23, 2010 at 1:46 e m

    ”Like a sausage or snake, smooth and soft.” Ungefär så skulle jag också önska att jag blev beskriven i historieböckerna.

    Hur avundsjuk skulle du bli om jag avslöjade att jag har en flådigt inplastad Bristol Stool Scale für kliniskt bruk? Funderar på att lägga upp den på e-bay om jag skulle få ont om pengar en dag.

     
    • systersmisk

      juni 23, 2010 at 3:15 e m

      Jag är vansinnigt avundsjuk. Min kollega i Götet hade oxå en sån. Prydligt upptejpad på toadörren. Visst är formuleringen poetisk, man kan inte ana att det handlar om en bajskorv.

       
  6. bajsugglan

    juni 24, 2010 at 8:15 f m

    oj, det här var ju verkligen nåt för mig!
    Skit-avändbart!

     
    • systersmisk

      juni 24, 2010 at 11:58 f m

      Tänk vilken härlig statistik man kan producera…

       
  7. ordsallad

    juni 24, 2010 at 9:22 f m

    Smart! Med toadörren. Min ska upp ikväll.

     
  8. Dino Vercotti Giovanni

    juni 29, 2010 at 8:43 f m

    Ja jäklar, det här var grejer det! En sådan måste genast införskaffas – kanske printas ut på finaste fotopapper. Nog är ettan väldigt lika malteesers eller kanske polly?

    Hepp!

     
    • systersmisk

      juni 29, 2010 at 10:34 f m

      Det är inte en slump av choklad marknadsförs som krääääääämig. Det är helt enkelt bajs vi talar om.

       
  9. Gurudas

    juli 9, 2010 at 8:06 f m

    Låter krystat…

     
    • systersmisk

      juli 9, 2010 at 9:10 f m

      Hahahaha!!! Så sant.

       

Kommentera

 
