RSS

Framtidsplaner

27 Nov

I mitt nästa liv vill jag bli en sur katt. En sån där som styr sin icke-pälsklädda familj med järnhand. Där en enda blick betyder att en skål med tonfisk ställs fram. Jag ska ligga och jäsa på den skönaste platsen i soffan och om någon sätter sig på min plats kommer jag klart och tydligt signalerara mitt missnöje. Ibland ska jag gå ut och kissa, helst i grannens rabatt. Jag vill bo hos en pensionerad tant som har rättat in hela sitt liv efter mig. Jag vill heta Stalin.

 
6 kommentarer

Publicerat av på november 27, 2010 i AB Röda Fanan, Trams

 

Etiketter: ,

6 svar till “Framtidsplaner

  1. Jenny

    december 2, 2010 at 2:00 e m

    Jag dristar mig att gissa att kattfursth Sigge inspirerat till en del av det där. Klockren beskrivning av hans fasoner i alla fall, minus det där om att jag skulle vara en pensionerad tant.

     
    • systersmisk

      december 2, 2010 at 4:34 e m

      Man skulle kunna säga att Sigge är en en mina förebilder inför nästa liv.

       
  2. Mia

    december 2, 2010 at 11:56 e m

    haha.. jag kan tänka mig att heta Mussolini.

     
    • systersmisk

      december 3, 2010 at 4:28 e m

      Ett mycket passande namn för en katt. Franco funkar oxå.

       
  3. ordsallad

    december 4, 2010 at 9:38 e m

    Vill du hyra en role model ngn vecka finns här en. Eller två, varav den ena nästan döptes till Lenin.

     
    • systersmisk

      december 5, 2010 at 4:50 e m

      Du vill bli av med pälsbollarna alltså. Skulle gärna ha en ett tag. Jag får mysa, nysa och lära mig av en mästare. Du får lugn och ro. En win-win situation så att säga.

       

Kommentera

 
