RSS

Hemmansägare Smisk

27 Feb

Imorgon går mitt liv in i en ny fas som villaägare med allt vad det innebär. Spännande och läskigt på många sätt. Vi i villa kommer att bli den nya skithuslitteraturen istället för Lonely Planet och mobilsurf, lördagsutflykterna kommer att gå till ByggMax istället för hönsloppisen i Långshyttan och jag kommer att hänga på smhi.se för att kolla efter lämpligt husmålarväder. Det känns inte riktigt som jag, men det borde väl ordna sig. Större och ohändigare idioter än mig har bott i hus och överlevt. Det är nu sanningen om medelsvensson ska fram, ligger man med sina grannar efter kräftskivan? Är det hetsjakt för att ha finare tomt än de kringboende? Kommer mina trädgårdstomtar att få stå ifred eller måste de gjutas fast i marken och mineras? Kommer jag att hinna sitta vid vedspisen i köket och terapielda som jag har tänkt? Många frågor som kommer att besvaras inom kort.

 
10 kommentarer

Publicerat av på februari 27, 2011 i AB Röda Fanan, Glesbygdsromantik, Villaträsket

 

Etiketter:

10 svar till “Hemmansägare Smisk

  1. Gott sa fisken

    mars 2, 2011 at 10:09 f m

    Haha, vad underbart! Japp, ligga med grannar efter kräftskiva är vett&etikett, det tror jag Ribbing skulle skriva under på.
    Det är även väldigt viktigt att ni tänker på att inte ha stötande gardiner, inte ha för roligt samt ogärna klippa gräset 07:00 på lördagsmorgnar.

     
  2. systersmisk

    mars 2, 2011 at 8:23 e m

    Man kanske ska vara glad att det inte är kräftskiva så jävla ofta med tanke på hur grannarna ser ut?
    Föreslog för sambon idag att vi skulle börja nyttja cannabis när vi ska sköta trädgården för att göra det hela uthärdligt men jag fick inte mkt till respons där.

     
  3. Gott sa fisken

    mars 2, 2011 at 11:09 e m

    hahaha!!! Ja, helt sant..ligga en gång i augusti får det iaf bli!

    Va? Han behöver nog bara lite tid, så kommer han inse att lite canna gör trädgården vackrare och mer lättskött.

     
  4. Jävla Jenny

    mars 7, 2011 at 9:17 e m

    Vilken fin design du har! Gör det nåt om jag har samma?

     
    • systersmisk

      mars 8, 2011 at 6:16 e m

      Det kan jag nog leva med. Eller är du ironisk nu?

       
  5. ordsallad

    mars 7, 2011 at 10:26 e m

    Wow ba!
    Hur många kor kommer ni att ha!?

     
  6. ordsallad

    mars 7, 2011 at 10:43 e m

    Ursäkta!
    Så dumt av mig att förutsätta att ni skulle skaffa ko bara för att ni har ett hus. Naturligtvis kan det precis lika gärna bli tal om får, eller kanske en hingst som springer runt i trädgården. Grattis till köpet iaf, jag håller tummarna för att det blir bra! 🙂

     
    • systersmisk

      mars 8, 2011 at 6:17 e m

      Ja gud så dum du är! Har inga direkta planer på kor men kanske en ollonborre eller två. Tänkte att de små rackarna skulle heta ECT och KBT.

       
  7. Snövit

    maj 24, 2011 at 9:37 e m

    BLOGGA!

     
    • systersmisk

      maj 26, 2011 at 6:02 e m

      Jag ska. Nån annan dag.

       

Kommentera

 
