RSS

Rapport från villaträsket

29 Maj

Nu har vi bott i huset i snart tre månader, (en av dessa månader befann vi oss förvisso i Vietnam där jag fick förfasa mig både över menyn och snuskgubbar). Hittills har vi målat ca en kvm innertak och min maniska far har lackat köksgolvet. Vi lider således inte av någon renoveringshets. Trädgården är hemtrevligt vanskött och carporten är full av nedklippta nyponbuskar. Vi har inte haft sex med några grannar än eller något annat obehagligt. Vi har knappt legat med varandra heller för den delen.

Det har ramlat ner några nummer av Vi i villa i postlådan till mitt förtret. Allvarligt: varför är det alltid ett ”perfekt” heteropar på framsidan? Tredagarsstubb och kvinnan tittar beundrande på mannen. Jag kräks. Alltså läser jag inte Vi i villa på muggen. Där spelar jag på mitt Sudokuspel som man fick på köpet om man köpte en orimlig mängd M&M peanuts på taxfreebutiken i Kuala Lumpur.

Men hur som helst: jag älskar mitt hus trots lite småläskiga spökerier de första veckorna. Jag hoppas jag får bo här länge. Jag terapieldar så ofta jag orkar/hinner/anser det befogat, jag har börjat fundera på att börja röka igen bara för att det skulle vara så trevligt att sitta på trappen och jag har en fantastisk utsikt över Elimkyrkan. Vad mer kan man begära?

 

4 svar till “Rapport från villaträsket

  1. Snövit

    maj 29, 2011 at 9:28 e m

    Tack! Du måste skriva mer om spökerierna mellan eldning och måleri-pauser.

     
    • systersmisk

      maj 30, 2011 at 6:09 f m

      Det ska jag göra. Det har hänt sjuka saker här.

       
  2. Annika Larsson

    maj 29, 2011 at 9:30 e m

    Låter riktigt behagligt! 🙂

     
    • systersmisk

      maj 30, 2011 at 6:11 f m

      Ja nog är det behagligt allt. Utom när det spökar.

       

Kommentera

 
