RSS

Vad vi inte har gjort som vi borde

03 Jun

Tänkte blotta min oduglighet i ett inlägg och berätta om allt vi borde ha gjort här i villaträsket men skitit i av olika anledningar.

  • Kört iväg trädgårdsavfall till soptippen. Har hela carporten fylld av taggbuskar i nedklippt form. Det hela faller på att vi inte har någon släpvagn och jag har inte orkat engagera mig i att hyra/låna en osv.
  • Putsat fönster. Dom är sjukt smutsiga. Här skyller jag på att min sambo är bättre på såna här sysslor än vad jag är.
  • Rensat ogräs istället för att låta de sk. rabatterna breda ut sig i total anarki. Lathet igen. Fast anarki i trädgården är fint.
  • Engagerat mig i att försöka ordna upp orsaken till att vi inte har någon signal till vår tv. Det inträffade något häromdagen när det åskade och sedan dess är vi utan tv-kanaler. Här skyller jag på att jag inte tittar på tv och låter de andra i hushållet som vill titta på tv ordna upp saken.
  • Röjt upp i den djungel som växer runt rabarbern och vinbärsbuskarna. Det är fullt med äckliga sniglar där så jag törs inte gå där utan stövlar (traumatiska minnen från Rommeholen väcks till liv här).
  • Byggt den sittbänk/förvaring till hallen som jag har gjort en ritning till och allt samt fixa ett lock till kökssoffan på altanen så jag kan ligga där och läsa och fortsätta ignorera allt som behövs göras.

Nu tänker jag dricka vin och fortsätta ignorera förfallet. Skål för det.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juni 3, 2011 i Villaträsket

 

Kommentera

 
